جامع نیوز - به منظور کاهش فشار وارده بر زمین فوتبال مجموعه ورزشی آزادی رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور پس از بررسی‌های لازم در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور به طور فشرده و پشت سر هم تا حدودی کیفیت زمین چمن ورزشگاه آزادی را تهدید می‌کند. این موضوع تا جایی پیش رفته بود که حسن ضیاءآذری، مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی طی نامه‌ای به مسوولان سازمان تربیت‌بدنی هشدار داد تا از حجم بازی‌هایی که در زمین چمن این مجموعه برگزار می‌شود، بکاهند.

ضیاءآذری معتقد است: پیشگیری بهتر از درمان بوده و مسوولان پیش از آنکه زمین ورزشگاه تخریب شود و هزینه‌های بسیاری را برایمان به جا بگذارد باید از آن محافظت کنند.

به دنبال همین مساله محمد علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی روز پنج‌شنبه طی بازدیدی از مجموعه ورزشی تختی از معاون خود خواست تا شرایط این ورزشگاه را بررسی کرده و در صورت مساعد بودن وضعیت، مقدمات انتقال رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور را به این ورزشگاه فراهم کند تا از فشار وارده بر زمین چمن ورزشگاه آزادی کاسته شود.

علی‌آبادی پس از بازدید از ورزشگاه تختی، به همراه حسین هادیانی، مدیرعامل شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی، کیومرث هاشمی و برخی معاونان سازمان به بازدید از ورزشگاه شهید حیدرنیا و مجموعه ورزشی بعثت پرداختند تا وضعیت آن ورزشگاه‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهند. مسوولان سازمان ورزش می‌توانند با توسعه و تجهیز ورزشگاه‌های موجود و افزایش امکانات آنها فشار فراوان وارد بر یک مجموعه را میان ورزشگاه‌های متعدد پخش کنند و از همین طریق از تخریب زودهنگام آنها جلوگیری کنند.