جامع نیوز - پایان سال، روزهای سخت مراکز ورزشی برای تامین بودجه و پرداخت هزینه‌های یکساله است و عجیب نیست اگر عنوان کنیم سازمان‌هایی با بودجه کلان و قدرت مالی عالی هم حالا به مشکلاتی غیرمتعارف برخورد کرده‌اند. یکی از سازمان‌های ورزشی تاثیرگذار و البته دارای گردش مالی بالا، صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزشی است. سازمانی که چند سالی است با در اختیار داشتن امتیاز تمامی تبلیغات میادین فوتبال و چند رشته دیگر، دارای ورودی و خروجی بسیاری است. اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تنها در یک مورد، صندوق حمایت از پیشکسوتان رقمی در حدود ۵/۱ میلیارد تومان را در اختیار فدراسیون فوتبال جهت تبلیغات دور زمین قرار داده است که البته این رقم را از اسپانسرهای دولتی و خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری دریافت کرده بود.

یک مقام آگاه در صندوق حمایت از پیشکسوتان می‌گوید: «صندوق، فعالیت گسترده‌ای در زمینه مسائل مالی دارد به گونه‌ای که می‌توان عنوان کرد بخش عمده‌ای از بودجه سالانه ده‌ها فدراسیون را از طریق جذب تبلیغات پرداخت می‌کنیم.»

اما نکته‌ای که این روزها محل بحث بسیاری است مشکلات مالی همین مرکز بزرگ ورزشی است. این منبع آگاه می‌گوید: بودجه دریافتی صندوق از سازمان تربیت بدنی در سال ۱۳۸۶ چیزی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و این در حالی است که نوع کارکرد صندوق به مراتب بیش از این مقدار است. در حال حاضر صندوق حمایت، چیزی در حدود دو میلیارد تومان را صرف هزینه‌های عملیاتی و جاری کرده است. ۵۰۰ میلیون تومان را با جذب همکاری‌های شرکتی جذب کردیم که البته دردسرهای فراوانی را به همراه داشته است.