سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، هدف اصلی این تیم را در مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل تکرار عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته عنوان کرد. حسین شمس گفت: برای حضور در مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل به نام‌ها توجه نمی‌کنیم. برای من فرقی بین تیم ملی که هم‌اکنون در اردو حاضر است با تیمی که سال ۲۰۰۷ عازم برزیل شد، وجود ندارد. من به تمام نفرات جوان حاضر در اردوی تیم ملی اعتماد دارم و با آنها به برزیل می‌روم تا حداقل از عنوان نایب قهرمانی ‍‌مان در دوره گذشته دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی کشورمان از نظر روحی و روانی و بدنی شرایط ایده‌آلی برای حضور در پیکارهای جایزه بزرگ برزیل دارد، درخصوص شرایط تیم کشورمان در این رقابت‌ها گفت: بعد از گروه D مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل که با حضور تیم‌های اوکراین، آرژانتین، ونزوئلا و اکوادور برگزار می‌شود، گروه B را می‌توان دشوارترین گروه دانست. در این گروه ما کار دشواری را مقابل دو تیم اروگوئه و رومانی پیش رو خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در این خصوص افزود: تیم ملی فوتسال اروگوئه در مسابقات جام جهانی اخیر نشان داد که تیمی قدرتمند و قابل‌احترام است. بدون شک بازی با این تیم برای چگونگی صعود ما به مرحله دوم مسابقات برزیل تعیین‌کننده خواهد بود. پس از اروگوئه می‌توان از رومانی به عنوان یکی از رقبای دیگر تیم ملی ایران در مرحله گروهی نام برد. این تیم از قدرت‌های نوظهور فوتسال اروپا است. ما از کنار تیم کاستاریکا هم به راحتی عبور نمی‌کنیم، گرچه این تیم، تیمی ناآشنا در فوتسال دنیا و آمریکای مرکزی است.

شمس در خاتمه با اشاره به شانس تیم ملی فوتسال کشورمان به دیدار نهایی مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل، گفت: برزیل با توجه به امتیاز میزبانی شانس اول قهرمانی این رقابت‌هاست. برای ما علاوه‌بر این تیم، تیم‌های آرژانتین، اوکراین، اروگوئه، مجارستان و پاراگوئه از جمله رقبای اصلی برای صعود به دیدار نهایی تورنمنت جایزه بزرگ برزیل هستند.

تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه B مسابقات جایزه بزرگ برزیل با تیم‌های اروگوئه، رومانی و کاستاریکا رقابت خواهد کرد. این مسابقات از روز یکشنبه هفتم تیرماه در برزیل آغاز می‌شود.