رفتار بازیکنان ایران نماد حرکتی سیاسی است!

پس از انتشار اخبار کذب برخی از روزنامه‌های ایران و متعاقب آن رسانه‌های خارجی مبنی بر محرومیت تعدادی از بازیکنان تیم ملی و واکنش فیفا به این خبر، فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون جهانی فوتبال خواست به حقایق توجه کنند و نه به شایعات.

پس از این که در بازی ایران برابر کره جنوبی برخی از ملی پوشان از مچ‌بندهای سبزرنگ استفاده کرده بودند، یکی از روزنامه‌های داخلی در گزارش‌های روزانه خود از احتمال محرومیت این ملی پوشان خبر داده بود که این اخبار به دستاویز رسانه‌های خارجی بدل شد، به طوری که این رسانه‌ها با به راه انداختن موجی رسانه‌ای اعلام کردند که این بازیکنان به خاطر استفاده از مچ‌بند سبز از سوی فدراسیون فوتبال ایران محروم شده‌اند. این خبر واکنش فیفا را به دنبال داشت و فدراسیون جهانی فوتبال از ایران خواست تا در این باره توضیحاتی را ارائه کند. پس از واکنش فیفا، فدراسیون فوتبال ایران صبح پنجشنبه با تکذیب این اخبار اعلام کرد که محرومیتی برای بازیکنان تیم ملی اعمال نشده است.

متن نامه‌ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به فدراسیون فوتبال ایران:

«با توجه به اخبار دریافتی از رسانه‌های خبری مطلع شدیم که برخی از بازیکنان تیم ملی ایران بعد از دیدار ایران - کره جنوبی به دلیل بستن مچ‌بندهای سبز که حاکی از یک حرکت سیاسی می‌باشد، تعلیق شده‌اند. در این راستا از آنجا که فیفا نمی‌داند، اخبار دریافتی از رسانه‌های گروهی دقیق و درست است یا نه، خواهشمند است اطلاعات لازم در این مورد به فیفا منعکس شود و فیفا علاقه‌مند است چنانچه بازیکنی محروم شده، مبانی و مرجع محرومیت در این‌باره اعلام شود».

فدراسیون فوتبال ایران در جوابیه رسمی به فیفا اعلام کرد که هیچگونه محرومیتی برای هیچ بازیکن ایرانی بر خلاف شایعات و اخبار نادرست برخی رسانه‌ها اعمال نشده است. همچنین در این جوابیه از فیفا استعلام شد، چنانچه فدراسیون فوتبال ایران مطلع شد که حرکت بازیکنان در بستن مچ بندها همان‌گونه که فیفا در متن نامه خود به سمبلیک بودن حرکت سیاسی آنان اشاره کرده است، نقص ماده ۶ کدهای اخلاقی فیفا است، موضع و تصمیم لازم را به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کند. در شرایطی فدراسیون فوتبال چنین پاسخی به فیفا داده و اعلام کرده که رفتار بازیکنان ایران نماد حرکتی سیاسی است که مسوولان فدراسیون و تیم ملی پس از بازی ایران برابر کره‌ جنوبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بودند بستن این مچ‌بندها به اعتقادات مذهبی بازیکنان مربوط می‌شود و هیچ‌گونه جنبه سیاسی نداشته است!