مگر نذر یک نیمه‌ای می‌شود!

رییس فدراسیون فوتبال گفت: در این شرایط صلاح ندیدیم که بخواهیم گزارش‌های رسیده از کره جنوبی درباره بستن مچ‌بندهای سبز را مورد بررسی قرار دهیم.

علی کفاشیان درباره نامه فدراسیون فوتبال به فیفا و ابهاماتی که در این نامه وجود دارد، گفت: اخیرا فیفا نامه‌ای را برای ما ارسال کرد و در آن این سوال را مطرح کرد که آیا خبر رسانه‌های خارجی مبنی بر محرومیت بازیکنان ایرانی به دلیل بستن مچ‌بندهای سبز صحت دارد یا خیر که ما پاسخ دادیم،‌ چنین خبری صحت ندارد. ما در نامه‌ای که برای فیفا ارسال کردیم، پرسیدیم که اگر بر اساس بند ۶ کدهای اخلاقی فیفا، برایمان مسجل شود که بازیکنان به دلیل مسائل سیاسی از این مچ‌بندها استفاده کرده‌اند، چه جریمه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیریم؟

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا همین پرسش شما از فیفا به معنای خط دادن به فدراسیون جهانی برای محرومیت بازیکنان به حساب نمی‌آید، گفت: چنین چیزی نیست، اما این حق را برای خود قائلیم که اگر مسجل شد بازیکنان به دلیل مسائل سیاسی این مچ‌بندها را بر دستانشان بسته بودند، با آن‌ها برخورد کنیم. ما باید قوانین را رعایت کنیم و امکان این وجود دارد که واکنشی به حرکت این تعداد بازیکنان نشان دهیم.

وی افزود: پس از بازگشت تیم ملی از کره جنوبی گزارشی درباره اتفاقاتی که در آنجا رخ داده بود، دریافت کردیم اما به دلیل شرایطی که وجود داشت صلاح ندیدیم که آن گزارش را مورد بررسی قرار دهیم. اگر این حرکت سیاسی باشد، امکان برخورد با بازیکنان هم وجود دارد. به اعتقاد ما این حرکات جالب نیست و تیم ملی به یک ملت تعلق دارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که پس از بازی ایران و کره جنوبی، منصور پورحیدری و مهدی تاج در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که بازیکنان به دلیل نذر حضرت ابوالفضل (ع) از مچ‌بندهای سبزرنگ استفاده کردند اما در نامه‌ای که فدراسیون به فیفا ارسال کرده صراحتا حرکت بازیکنان سیاسی خوانده شده، گفت: من کاری ندارم که دیگران چه گفتند، مگر نذر یک نیمه‌ای می‌شود. به هر حال ما گزارش‌هایی درباره اتفاقاتی که در کره جنوبی افتاده دریافت کردیم و همان طور که گفتم صلاح ندیدیم در حال حاضر به دلیل شرایط موجود آنها را بررسی کنیم، اما ما تنها از فیفا سوال کرده‌ایم که اگر مسجل شد که حرکت بازیکنان سیاسی بوده، بر اساس قوانین فیفا چه تصمیمی باید گرفت.