ایران با حکم داور برنده شد

در جریان مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز و در پنجمین مسابقه تیم ملی ایران برابر اردن، به دلیل انجام رفتار غیر ورزشی توسط بازیکنان حریف به تصمیم داور، تیم ایران با نتیجه ۲۰ بر صفر برابر حریف برنده اعلام شد.

سایت فدراسیون بسکتبال آسیا در گزارشی از این مسابقه آورده است: همه چیز از کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه در ۲۲ جولای آغاز شد. زمانی که واسیلین ماتیچ، سرمربی ایران به خبرنگاران گفت: قطر، لبنان و اردن از بازیکنان آمریکایی بهره‌ می‌برند. مسابقات آسیایی تورنمنتی است که به بازیکنان آسیایی تعلق دارد؛ اما برخی کشورها از بازیکنان آمریکایی الاصل برای قوی‌تر کردن ترکیب تیم خود استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش، خبرنگاران حاضر در این کنفرانس خبری در ادامه صحبت‌های ماتیچ نقل کردند: لبنان، اردن و قطر کشورهایی هستند که بیشترین استفاده را از بازیکنان خارجی می‌کنند. به ویژه آن که قطر بدترین مورد ممکن است که هیچ بازیکن بومی در ترکیب خود ندارد؛ در حالی که در ترکیب تیم ایران تمام بازیکنان بومی حضور دارند.

با طرح این پرسش توسط نمایندگان گروهی «ماریو پالما» سرمربی اردن به طرز مشخصی عصبانی بود. او گفت: ماتیچ به جای آن که اتهامات غلطی را به سایر تیم‌ها وارد کند، باید به این موضوع تمرکز داشته باشد که بازیکنان ایران چگونه بهتر بازی کنند. وی مدعی شد: همه بازیکنان ایران بومی نیستند.

پس از آن شب مسابقه بسکتبال تیم‌های ایران و اردن برگزار شد.

براساس این گزارش، در کمتر از سه دقیقه از آغاز مسابقه حامد حدادی، بازیکن تیم ایران پس از انجام یک ریباند با آرنج به «زید عباس» ضربه زد. عباس بر اثر این ضربه تعادل خود را از دست داد و حدادی او را به سمت جلو شارژ کرده و او را هل داد. «اوسامه داگلاس» گارد اردن پس از این صحنه به داخل محوطه مسابقه دوید و به حدادی یک ضربه مشت زد. داور تایوانی حکم به اخراج حدادی و عباس داد و در عین حال همه بازیکنان نیمکت را به سمت مرکز زمین ترک کردند.

به هر حال «کیم یونگ وو» داور مسابقه تصمیم گرفت چهار خطای تکنیکی برای حدادی،‌ عباس و سایر نیمکت نشینان دو تیم در نظر بگیرد.

در ادامه ماریو پالما، سرمربی اردن به کیم گفت: «اگر حدادی در مسابقه باقی بماند، اردن به مسابقه ادامه نخواهد داد.» داور بازی این درخواست را رد کرد و پالما از بازیکنانش خواست تا مسابقه را ترک و بازی را بایکوت کنند.

در پایان بنا به تصمیم مسوولان برگزاری، این مسابقه با حساب ۲۰ بر صفر به سود ایران خاتمه یافت.