فدراسیون حق دخالت در زندگی خصوصی ندارد

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: اگر منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال دخالت در زندگی خصوصی افراد باشد، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد. «امیررضا واعظی‌آشتیانی» درباره محرومیت حنیف عمران زاده از حضور در لیگ برتر به علت عمل نکردن به منشور اخلاقی گفت: موضوع منشور اخلاقی نباید به مسائل شخصی افراد وارد شود و اگر برای بازیکن، مربی یا مدیری مساله‌ای در خارج از میدان فوتبال یا ورزشگاه به وجود آید، این مساله در مراجع قانونی مربوطه رسیدگی می‌شود. مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با دفاع از منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال افزود: این مسائل به مجموعه فوتبال ارتباطی ندارد و اگر فدراسیون فوتبال بخواهد با این طریق به زندگی خصوصی افراد دخالت کند، باشگاه استقلال به دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع شکایت خواهد کرد. این یک دعوی فوتبالی نیست که اساسنامه فدراسیون فوتبال اجازه مطرح شدن آن را در دیگر مراجع ندهد و در عین این حال فدراسیون فوتبال در کاری خارج از فوتبال دخالت می‌کند. وی که با خبرنگار شبکه خبر صحبت می‌کرد، در بخش دیگری از گفته‌های خود گفت: هیچ وقت برای کم کردن بودجه باشگاه‌ها با وزارت صنایع صحبت نکردم؛ ولی اگر هم این کار را انجام داده باشم، برای جلوگیری از ولخرجی و بی‌حساب و کتابی بوده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران تصریح کرد: هیچ یک از بازیکنان استقلال حق ندارند بدون هماهنگی با روابط عمومی باشگاه و تلفنی با هیچ رسانه‌ای مصاحبه کنند و در صورت استنکاف ۳۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند.

قهر با تورنمنت همدان

اما از سوی دیگر تیم فوتبال استقلال که قصد حضور در تورنمنت چهارجانبه همدان را داشت و در میانه راه تهران - همدان بود، با امتناع میزبان به تهران بازگشت. روابط عمومی باشگاه استقلال اعلام کرد: در پی تماس مجدد استاندار همدان با مدیرعامل استقلال در چهارشنبه شب دو طرف توافق کردند تیم فوتبال استقلال با ترکیبی از بازیکنان امید و بزرگسالان خود برای حضور در تورنمنت چهارجانبه همدان راهی این شهر شود. به این ترتیب کاروان استقلال که شامل ۷ بازیکن تیم بزرگسالان (۴ بازیکن بزرگسال و ۳ بازیکن زیر بیست و ۲۳ سال فهرست بزرگسالان) بود، راهی همدان شد؛ اما در میانه راه افراد غیرمسوول و برخی مسوولان هیات فوتبال همدان در تماس‌های مکرر با سیامک رحیم‌پور، مربی تیم استقلال اعلام کردند برخلاف صحبت‌های استاندار، پذیرای این تیم استقلال نخواهند بود! بنابراین کاروان استقلال مجبور شد در میانه جاده همدان تغییر مسیر داده و به تهران بازگردد. قرار بود ساعت ۱۷ دیروز استقلال به دیدار مقاومت سپاسی شیراز برود. پاس همدان و یک تیم برزیلی دیگر تیم‌های این تورنمنت هستند.