جادوگر چیز زیادی نمی‌خواست

بالاخره داستان کشدار پیوستن کریمی به پرسپولیس با ناکامی به پایان رسید و همین طور که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، مدیران باشگاه پرسپولیس نتوانستند - یا نخواستند - جادوگر را فصل آینده با پیراهن سرخ ببینند.

عباس انصاری فرد، مدیرعامل سرخپوشان معتقد بود که کریمی پیش قراردادی را تنظیم کرده که شبیه قرارداد ترکمانچای است و به همین دلیل باشگاه از پذیرش آن سرباز زده است. اما حالا که سایت گل برای اولین بار متن این قرارداد پیشنهادی را منتشر کرده، می‌شود به قضاوت اهل فن و افکار عمومی رجوع کرد تا اصل ماجرا بیش از پیش روشن شود.

متن قرارداد

این قرارداد فی‌مابین باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی تهران به نمایندگی آقای انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل و آقای محمد‌علی کریمی به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای فوتبال در تاریخ .............. منعقد گردید.

۱ - مقرر شد، آقای علی کریمی عضویت تیم فوتبال پیروزی تهران را برای مدت یک فصل در فصل ۸۹-۸۸ بپذیرد.

۲ - مقرر شد، باشگاه ورزشی پیروزی تهران بابت قرارداد فصل ۸۹-۸۸ مبلغ سیصدوپنجاه میلیون تومان به بازیکن طبق مقررات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نماید.

۳ - مقرر شد، باشگاه ورزشی پیروزی تهران ۳۵‌درصد از کل مبلغ قرارداد معادل ۵/۱۳۲‌میلیون تومان به حروف یکصد و سی و دو ‌میلیون تومان را در وجه چک تضمینی هنگام عقد قرارداد داخلی به بازیکن تحویل بدهد، همچنین ۲ عدد چک در وجه ۵/۱۳۲‌میلیون تومان در تاریخ مهرماه ۸۸ و وجه ۸۵‌میلیون تومان در تاریخ فروردین ۹۰ در هنگام عقد قرارداد به بازیکن تحویل داده می‌شود.

۴ - مقرر شد، باشگاه ورزشی پیروزی تهران ۵‌درصد به‌عنوان مالیات تکلیفی، از مبلغ کل قرارداد به حساب اداره دارایی واریز و فیش آن را در اختیار بازیکن قرار ‌دهد. تاکید می‌شود که این ۵‌درصد مالیات را باشگاه پرداخت می‌کند و از مبلغ قرارداد کسر نمی‌شود.

مبالغ مالیاتی، مازادبر این ۵‌درصد هم کاملا به عهده باشگاه می‌باشد و پس از پرداخت آن فیش پرداختی آن را به اداره دارایی و در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

۵ - مقرر شد، بازیکن در زمان نقل‌‌وانتقال قانونی فدراسیون فوتبال ایران در فصل ۸۹-۸۸ می‌تواند با پرداخت ۵۰‌میلیون تومان به حروف پنجاه‌میلیون تومان در این زمان تیم پرسپولیس را ترک و به باشگاه دیگری انتقال پیدا کند و باشگاه در این صورت موظف به ارسال رضایت‌نامه بازیکن می‌باشد.

۶ - مقرر شد که در صورت تمایل بازیکن این قرارداد در فصل ۹۰-۸۹ با اضافه حداقل ۲۰‌درصد به مبلغ کل قرارداد باتمام شرایط فوق از طرف باشگاه تمدید می‌شود. در این صورت بازیکن باید تا قبل از شروع بازی‌های رسمی در فصل ۹۰-۸۹ تمدید قرارداد خود را به باشگاه اعلام کند.

۷ - بازیکن مکلف به رعایت کلیه قوانین انضباطی باشگاه و قوانین مربوط به فدراسیون فوتبال می‌باشد.

۸ - در صورتی که بازیکن از حق خود برای تمدید قرارداد در بند ۱ استفاده نکند، بدون پرداخت و به مبلغ ۱۰‌درصد که در ایران مرسوم می‌باشد، باید رضایتنامه خود را از باشگاه دریافت کند.

۹ - باشگاه بابت پاداش بردها و مساوی‌ها طبق آیین‌نامه پاداش نسبت به پرداخت به بازیکن اقدام می‌نماید.

۱۰ - بیست‌وپنج‌میلیون تومان بابت پرداخت به مدیر برنامه بازیکن محمود رضا فاضلی در وجه یک چک تضمینی در روز عقد قرارداد به بازیکن تحویل داده می‌شود.