ما تشنه لیگیم. تشنه شاعران بعد از ۹۰ دقیقه... در بازخوانی اظهارنظرهای بعد از دقیقه ۹۰ ما را همراهی کنید: ۱ - قلعه‌نویی خودش خدای حاشیه است!(امیرقلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی. او به خبرنگاران اصفهانی می‌گوید که بابت حاشیه‌ها نگران نباشند، چون او خودش اینکاره است.)

۲ - بازیکنان صبا در زمین رختخواب پهن کرده‌ بودند! (جلال اکبری در اعتراض به وقت کشی بازیکنان صبا)

۳ - برق نباید می‌رفت! (هادی دزفولی داور قدیمی‌فوتبال در برنامه ورزش از نگاه دو. او برق‌رفتگی در انزلی را این طور تحلیل کرد.)

۴ -گروهی برای براندازی مظلومی ‌فعالیت می‌کنند و تمامی ‌حاشیه‌های باشگاه و تیم متعلق به همین نفرات است. (انقلاب مخملی در مس! پرویز مظلومی‌ در اعتراض به مسوول روابط‌عمومی ‌باشگاه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که نهادهای انتظامی ‌با او هماهنگ هستند تا جلوی فعالیت براندازان را بگیرد.)

۵ - درباره انتخاب بازیکنان تیم باید بگویم که شک دارم بازیکنان خوبی انتخاب کرده باشیم، تیم سال گذشته فولاد خوزستان به مراتب از تیم فعلی قوی‌تر بود. (لوکا بوناچیچ به سرعت روی بحران‌ساز خود را به همه نشان می‌دهد. او این جمله را بعد از تساوی مقابل مقاومت به زبان می‌آورد.)

۶ - شما تماشاگر نیستید و به عنوان اهل فن می‌توانید توضیح دهید که ابومسلم خوب بازی کرد! (ناصر پورمهدی، سرمربی ابومسلم از خبرنگاران تقاضا دارد برای مردم توجیه کنند و در سر آنها فرو کنند که ابومسلم خوب بازی می‌کند!)

۷ - پاس الان مثل یک تاول است! (مرسی تشبیه...علیرضا منصوریان با این جمله آبدوغ خیاری می‌خواهد شرایط فعلی پاس را ترسیم کند و بگوید اگر اشتباه کنیم این تاول می‌ترکد. آقا چیز بهتری نبود برای تشبیه؟)

۸ - مامدعی نیستیم. (همین جمله هم از داوود مهابادی غنیمت است. بگویید خد را شکر.)

۹ - چهار گل از پنج گل این مسابقه روی اشتباه داوری به ثمر رسیده است. وقتی تیم داوری یک بازی با اشتباهات خود چهار گل مردود را صحیح اعلام می‌کند، چگونه می‌توان پیرامون تاکتیک و کار فنی تیم صحبت کرد؟ (کریم بوستانی دستیار خداداد عزیزی بعد از بازی مقابل سپاهان. حیف که نود تعطیل است و نمی‌توانیم ببینیم حق با کیست.)

۱۰ - تماشاگران بوشهری که به تهران آمده بودند، در حالی که تیم خود را بازنده می‌دیدند، در پایان بازی نیز از تشویق خود ما را محروم نکردند. این نشان می‌دهد تیم ما بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. (جان من توجیه فنی از این بهتر؟ کللی‌فر، سرمربی شاهین بعد از شکست مقابل استیل‌آذین از تیمش تعریف می‌کند. او لبه تیغ است و باید هم آب به آسیاب خودش بریزد.)

پارسال این موقع ما فقط چهار امتیاز داشتیم. (مایه گذاشتن صمد مرفاوی در دفاع از کارنامه امسال با نقد نتایج پارسال. البته مهم این است که شاهنامه، آخرش خوش باشد یا خدای نکرده نباشد.)

۱۱ - در تیم ابومسلم هم کادر فنی و هم بازیکنان تغییر کرده‌اند و هم اکنون یک درخت نونهال به بار آمده است که باغبان آن باید به رشدش کمک کند.(نقد شاعرانه منصور ابراهیم زاده از تیم ابومسلم. ترجمه موزونش می‌شود این که نبینی باغبان چون گل بکارد، چه مایه غم خورد تا گل برآرد؟!)

۱۲ - تمام تیم‌ها به جز استیل آذین مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. (این حمید استیلی است که تواضعش ما را کشته. او به هیچ وجه نمی‌خواهد قبول کند که استیل آذین در جمع تیم‌های مدعی فصل است.)

۱۳ ‌- نکند انتظار داشتید من بروم و سیلی به گوش بیات بزنم؟ (محمدحسین ضیایی سرمربی صبا در واکنش به این سوال که چرا اکبری و بیات را که با هم درگیر شدند از هم جدا نکرد.)

۱۴ - داش مجید و ایول! (شعار هواداران فولاد بعد از تساوی فولاد مقابل مقاومت. دل آنها برای مجید جلالی تنگ شده.)

۱۵ - دیگر چیپ نمی‌زنم. ببخشید! (علی کریمی ‌بعد از هدر دادن یک پنالتی در بازی مقابل شاهین. او این پنالتی را کمی‌ سبک‌سرانه نواخت. یاد یحیی گل محمدی و پنالتی‌اش به چین به خیر...)

۱۶ - من مقصرم. من تصمیمات نادرستی گرفتم. (اشتباه نکنید. گوینده محمد مایلی‌کهن بعد از شکست مقابل پیکان است، نه یکی از محکومان دادگاه‌ها)