پایان خوش در ساعت 25

گل‌ها: ‌هادی شکوری (۷۷)، آرش برهانی (۹۴) برای استقلال و ابراهیم صادقی (۸۰) برای سایپا

داور: مسعود مرادی

تماشاگر:۳۰هزار نفر

اخطار: امید شریفی نسب استقلال: وحیدطالب لو- پژمان منتظری، ‌هادی شکوری، امیرحسین صادقی، ‌هاشم بیگ‌زاده، کیانوش رحمتی، فرهادمجیدی، امید روانخواه (۲۰‌جانواریو)، خسروحیدری- رضاعنایتی (۶۸ سید صالحی)، سیاوش اکبرپور

(۷۳ آرش‌برهانی)

سرمربی: صمد مرفاوی

سایپا:وحید شیخ‌ویسی ـ مرتضی ایزدی (۴۶ علی حسینی)، مرتضی ابراهیمی، داریوش یزدانی، مجید ایوبی ـ ابراهیم صادقی، سعید یوسف‌زاده، مهدی خیری، جواد آشتیانی ـ کریم انصاری‌فرد، رضا خالقی فر (۴۶ مهدی‌خیری، ۹۲ ضیایی‌پور)

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

نگاه کلی: وقتی آرش برهانی با یک شیرجه به سبک خود توپ را وارد دروازه حریف کرد، محمد مایلی کهن روی نیمکت خشکیده بود. تیم جوان او با وجود یک نمایش خوب سومین باخت خود در لیگ را تجربه کرد تا با شش امتیاز به رده یازدهم سقوط کند. سایپا که بالاخره توانست قفل دروازه استقلال را در لیگ بشکند، فاصله‌ای تا تساوی نداشت، اما اشتهای برهانی و درخشش خسرو حیدری، برای حریف کارگشا بود. حریفی که در بازی با سایپا زیباتر از همیشه بازی کرد و با بازیکنان تکنیکی و صاحب کاراکترش سرانجام به نتیجه رسید. آنهایی که به ورزشگاه آمدند، جوی را تجربه کردند که هرگز طعمش را نچشیده بودند. این بهترین پایان برای مسابقه‌ای بود که در روز ۱۶ شهریور آغاز شد و در ۱۷ شهریور با فریاد هزاران استقلالی به پایان رسید.

شرح گل‌ها:

(۱-۰) استقلال: سانتر خسرو حیدری از جناح راست و پرش بلند امیرحسین صادقی و ‌هادی شکوری در شرایط مشکوک به خطا استقلال را صاحب اولین گل کرد.

(۱-۱) سایپا: سانتر علی حسینی پدیده سایپا از جناح چپ و ضربه قاطع ابراهیم صادقی به مقاومت وحید طالب لو در لیگ پایان داد.

(۲-۱) استقلال: در حالی که طرفداران استقلال خود را آماده افسوس اولین تساوی خانگی در لیگ می‌کردند، فرار خسرو حیدری و سانتر او با پاس سیدصالحی و ضربه سر شیرجه‌ای آرش برهانی، بازی را به سود استقلال به پایان رساند.

بهترین بازیکن: گرچه نمایش کریم انصاری فرد و علی حسینی جالب توجه بود، اما فرهاد مجیدی، خسرو حیدری و البته آرش برهانی نیز نمایش قابل‌توجهی داشتند. شاید باید سیمرغ را به آرش برهانی داد که گلی سرنوشت‌ساز به ثمر رساند.

اتفاق ویژه: هر دو تعویض تهاجمی صمد مرفاوی به سود استقلال تمام شد. حالا او یک دردسر ویژه هم دارد، به جز آرش برهانی سیدمهدی سیدصالحی هم به جمع مدعیان بازی ثابت در استقلال اضافه شده است.