دردسرهای کاشانی برای برکناری کرانچار

حسین قدوسی

حبیب کاشانی، سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس که با گرفتن اختیار تام از علی سعیدلو و به عنوان مشاور عالی رییس سازمان تربیت بدنی دو روز قبل از داربی زلاتکو کرانچار را به پرسپولیس بازگرداند، در حال حاضر مشغول بررسی همه جانبه اوضاع کادر فنی است تا در صورت ناکامی‌تیم پرسپولیس مقابل سایپا منطقی ترین و بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

کاشانی که اولتیماتوم دادن و مهلت تعیین کردن برای کرانچار در جلسه روز شنبه را تکذیب کرده است، به خوبی می‌داند که در صورت شکست پرسپولیس مقابل سایپا هیچ چاره‌ای جز ایجاد تغییر و تحول در تیم را ندارد، چرا که هواداران پرسپولیس تحمل ادامه ناکامی‌های تیم با کرانچار را ندارند. مشکل اصلی کاشانی اما این است که در حال حاضر گزینه مناسب و مطمئنی برای جانشینی کرانچار پیدا نکرده است. در بین مربیان وطنی جذب حمید استیلی به واسطه اینکه سرمربی تیم استیل‌آذین است، آسان نیست.

علاوه بر این ناکامی‌ استیلی در پرسپولیس پیکان انتقادات را متوجه کاشانی خواهد کرد و در آن صورت قطعا رفاقت کاشانی و استیلی تبدیل به اهرمی‌برای منتقدین خواهد شد. علاوه بر این فعلا پرسپولیس و استیل‌آذین درگیر ماجرای بازگشت علی کریمی‌شده‌اند و در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد علاوه بر درخواست جذب موثرترین بازیکن لیگ سراغ سرمربی تیم استیل‌آذین نیز برود.کاشانی که پس از قهرمانی با پرسپولیس از استیلی و خاکپور به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم یاد کرده بود، ارتباط نزدیکی با خاکپور دارد اما ناکامی‌پرسپولیس با خاکپور قطعا توپ انتقادات را به زمین کاشانی خواهد انداخت و همه از سرپرست باشگاه پرسپولیس ایراد خواهند گرفت که چرا هدایت تیم بزرگی مثل پرسپولیس را به فردی داده که سابقه سرمربیگری نداشته است.در چنین اوضاع و احوالی جذب یک سرمربی خارجی جدید شاید بهترین راه حل برای درمان دردهای تیم پرسپولیس باشد اما از آنجا که مربی خارجی نیاز به زمان دارد و ضریب موفقیت‌اش در کوتاه مدت پایین است جذب سرمربی خارجی تردیدهایی را به طور حتم در تصمیم گیری‌های کاشانی ایجاد خواهد کرد. در این باره از لوکا بوناچیچ و وینکو بگوویچ که شناخت تقریبا کاملی از تیم‌های لیگ برتری و حتی بازیکنان پرسپولیس دارند، به عنوان گزینه‌های احتمالی مورد نظر باشگاه یاد می‌شود.

نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین انتخاب اما می‌تواند استفاده از حسین عبدی به عنوان سرمربی موقت باشد. عبدی به عنوان بازیکن چند ساله پرسپولیس با هدایت تیم‌های ویند امارات، داماش گیلان و داشتن مدرک مربیگری A اروپا از انگلیس گزینه ای است که انتخاب او به عنوان سرمربی موقت و جانشین کرانچار انتقاد چندانی را متوجه کاشانی نخواهد کرد. شناخت کامل عبدی از بازیکنان پرسپولیس و تسلط او به ضعف و قوت‌های موجود از دیگر دلایلی است که می‌تواند کاشانی را به استفاده از عبدی به عنوان جانشین کرانچار ترغیب کند. با این اوصاف در حال حاضر برای هر گونه گمانه‌زنی باید منتظر نتیجه بازی پرسپولیس و سایپا بود، در مجموع اما باید گفت کاشانی تمایل دارد با توجه به فقدان گزینه‌های مناسب تا حد ممکن از کرانچار حمایت کند. شاید در همین راستا بود که کاشانی پس از تساوی پرسپولیس مقابل ملوان عنوان کرد که به عنوان سرپرست موقت نمی‌تواند تصمیمات بزرگی برای تیم بگیرد! بنابراین اگر در صورت تساوی بازی پرسپولیس و سایپا خبری از تغییرات در کادر فنی نشد، نباید چندان تعجب کرد. اما احتمال برکناری این مربی کروات در صورت شکست سرخ پوشان مقابل سایپا بسیار زیاد و تا حدی قطعی به نظر می‌رسد.