کاپلو گلدان پرت کرد

سایت گل - اگر کسی فکر کند که می‌تواند از فابیو کاپلو سرپیچی کند، بلایی بر سرش می‌آید که تا عمر دارد آن را فراموش نخواهد کرد. حتی بازیکنان تیم ملی انگلیس هم متوجه این موضوع شده‌اند. نشریه اخبار جهان در گزارشی فاش کرده که یکی از بازیکنان تیم ملی این کشور، در جریان اردوی هفته گذشته این تیم به طور پنهانی سرمیز یک پیامک فرستاده و خشم مربی ایتالیایی تیم را برانگیخته است. واکنش دون فابیو به این سرپیچی او از قوانین رایج در اردو پرتاب یک گلدان با عصبانیت به سمت دیوار بوده است!

این اتفاق هنگام اردوی تیم در اوکراین و قبل از مسابقه دو تیم رخ داده است. در این گزارش به اینکه این بازیکن چه کسی بوده اشاره‌ای نشده است. شخصی که این ماجرا را برای رسانه‌ها تعریف کرده مدیر برنامه‌های بازیکن خاطی بوده است.

او ماجرا را این طور تعریف کرده است: «بازیکنان مشغول غذا خوردن و در دو میز تقسیم شده بودند. مربیان هم سر یک میز دیگر نشسته بودند. ناگهان کاپلو دید که یکی از آنها به طور پنهانی مشغول پیامک زدن است و تلفن همراهش را زیر میز پنهان کرده است. قبل از اینکه دیگران متوجه این موضوع شوند، کاپلو از جایش بلند شده و یک گلدان را به سمت دیوار سالن پرتاب کرده است. او سر بازیکنان داد زده و گفته که فقط یک ساعت از آنها برای غذا وقت خواسته و نمی‌خواسته که در این مدت حواسشان را به چیز دیگری پرت کنند و از تلفن‌های همراهشان استفاده کنند.»

همه بازیکنان که از واکنش عصبی او تعجب کرده بودند، سرجایشان خشکشان زده و سکوت کرده‌اند. بازیکنان تیم ملی انگلیس به قوانین کاپلو عادت دارند. نمایش تیم در اوکراین واقعا شوکه کننده بود. همه او را عصبی دیده بودند؛ ولی هرگز کسی از مربی ایتالیایی خشونتی در این حد ندیده بود. بقیه غذا در سکوت کامل صرف شد و حتی همه از اینکه به چهره خشمگین دون فابیو نگاهی بیندازند هم ترس داشتند.

کاپلو کاملا منظور خود را در مورد اینکه چه کسی در اردو به بقیه دستور می‌دهد، به آنها فهمانده بود. او بارها گفته که تلفن همراه همه بازیکنان موقع غذا خوردن باید خاموش باشد و از آنها می‌خواهد که همه این قانون را رعایت کنند و به موقع سر میز حاضر شوند. بازیکنان باید لباس‌های رسمی ‌مخصوص تیم را که فدراسیون در اختیار آنها قرار داده بر تن داشته باشند و کروات را هم فراموش نکنند. در رختکن تیم می‌توان با آی پاد موزیک گوش کرد؛ ولی صحنه‌هایی مثل کنسرت گذاشتن و ترانه‌سرایی با صدای بلند ممنوع است.

در هتل هم هیچ‌کس حق ندارد با دمپایی لاانگشتی راه برود، برای اینکه دون فابیو تحمل این چنین لباس پوشیدن بازیکنان را ندارد. با اینکه او از روز اولی که هدایت تیم ملی انگلیس را در دست گرفته، هزار بار این قوانین را به آنها دیکته کرده، ولی هنوز سرپیچی از دستورهای سفت و سخت او در اردوی انگلیس رایج است و شاید این پرتاب گلدان یک بار برای همیشه به منزله اتمام حجت کاپلو با ستاره‌های خودسر تیم ملی انگلیس بوده است.