مسوولان تیم فوتبال زیر ۱۷ سال کشورمان در نشست با رییس سازمان تربیت‌بدنی با صراحت از موفقیت این تیم در مسابقات جام جهانی نوجوانان یاد کردند.

مسوولان، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال زیر ۱۷ سال کشورمان دوشنبه شب با حضور در سازمان تربیت‌بدنی پیش از سفر به نیجریه، محل برگزاری مسابقات جام جهانی نوجوانان با علی سعیدلو، رییس این سازمان دیدار و گفت‌وگویی دوستانه داشتند.

در ابتدای این نشست که حمید سجادی و دکتر شریفی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم حضور داشتند، مهدی تاج نایب‌رییس این فدراسیون ضمن تشکر از زحمات دکتر سعیدلو، رییس سازمان تربیت‌بدنی گفت: بازیکنان تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران به گستردگی کشور هستند.

پس از بررسی‌های دقیق همه استان‌ها بازیکنان مستعد دور هم جمع شدند و تیم نوجوانان ایران را تشکیل دادند. اینها بهترین‌های رده سنی خود هستند و برای موفقیت در مسابقات جهانی آمادگی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه کفاشیان در این مدت برای آماده‌سازی تیم نوجوانان ایران زحمات زیادی کشیده است و به علت برگزاری انتخابات هیات فوتبال کردستان در این نشست حضور ندارد، در خصوص کادر فنی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال گفت: علی دوستی و دستیارانش جزو زحمتکش‌ترین مربیان فوتبال پایه ایران هستند که به صورت تمام وقت برای موفقیت این تیم سال‌ها زحمت کشیده‌اند.

تاج در ادامه اظهار داشت: علی دوستی و دستیارانش پس از کسب نتایج مطلوب در جام جهانی نیجریه با همین نفرات تیم جوانان را برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا هدایت خواهند کرد.

تاج در پایان سخنانش تاکید کرد: بسیار امیدواریم تیم نوجوانان در نیجریه نتایج خوبی کسب کند و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب از مرحله گروهی صعود کند؛ زیرا تاکنون هیچ‌کدام از تیم‌های بزرگسال و پایه فوتبال ایران نتوانسته‌اند به مرحله دوم گروهی مسابقات جهانی راه یابند و این تیم می‌تواند به چنین موفقیت بزرگی دست یابد.

در ادامه این نشست علی دوستی، سرمربی تیم زیر ۱۷ سال کشورمان گفت: این تیم قرار است بلافاصله پس از مسابقات جهانی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شرکت کند و از سالیان آینده به عنوان تیم امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک حضور یابد. این کار بسیار ارزشمندی است که برای نخستین بار در فوتبال ایران و توسط اعضای فدراسیون رخ داده است؛ زیرا در گذشته تیم‌های پایه برای مدتی در اختیار یک مربی بودند و پس از ناکامی ناگهان به فراموشی سپرده می‌شدند و استعدادهای موجود در آن تیم‌ها هرز می‌رفتند. وی خاطرنشان کرد: اقدامات فدراسیون فوتبال انگیزه ما را برای کار و تلاش دوبرابر کرده است؛ ضمن اینکه بازیکنان ما هم بسیار باانگیزه و مصمم تمرین می‌کنند. امیدواریم نماینده خوبی برای کشورمان در مسابقات جهانی باشیم و دل مردم را شاد کنیم.

علی سعیدلو نیز خطاب به بازیکنان گفت: با همت و اراده‌ای که در شما می‌بینم مطمئن‌تر از گذشته شدم که شما به این موفقیت دست می یابید. این انگیزه و اطمینان برای ما کافی است. وی افزود: البته شما باید در کنار فعالیت خود برای قهرمانی از لحاظ نظم و انضباط تیمی هم در جمع بهترین تیم‌های جام قرار گیرید.

در پایان این نشست، ابوالفضل جوزی، سرپرست تیم زیر ۱۷ سال ایران خطاب به سعیدلو گفت: خوشبختانه شما فردی فوتبالی هستید و امیدوارم نگاه ویژه‌ای به تمام تیم‌های پایه که آینده‌ساز اصلی ورزش، خصوصا فوتبال هستند، داشته باشید.