فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فهرست برترین گلزنان سال ۲۰۰۹ را اعلام کرد که در این میان آرش برهانی به عنوان برترین گلزن آسیا در سال جاری انتخاب شده است. سایت بین المللی تاریخ و آمار فهرست برترین گلزنان سال ۲۰۰۹ را اعلام کرده که مارک یانکو اتریشی با ۳۹‌گل در صدر این فهرست قرار دارد. آرش برهانی از ایران هم با ۲۱‌گل در رده بیست و ششم جهان و اول آسیا قرار دارد.رده بندی ۵ گلزن برتر سال ۲۰۰۹ از نگاه سایت تاریخ و آمار به این شرح است:۱- مارک یانکو - اتریش - ۳۹ گل۲- دیه گو فورلان - اروگوئه - ۳۲ گل۳- ساموئل اتوئو - کامرون - ۳۰ گل۴- ادینالدو باتیسیتا - برزیل - ۲۸ گل۵- دیوید ویا - اسپانیا - ۲۸ گل.

لاپورتا: عاشق کشورم، کاتالان هستم

مدیرعامل باشگاه بارسلونا در فاصله دو هفته مانده به ال کلاسیکو دربی اسپانیا بار دیگر روزنامه‌های مادریدی و کاتالونیایی را به جان هم انداخت. وی در بخشی از سخنان جنجالی‌اش گفت: عاشق کشورم، کاتالان هستم. من مردم کشورم را دوست دارم، زبانشان را دوست دارم و نمی‌گذارم این چیز‌ها از بین بروند. این محدوده جغرافیایی جامعه و سیاست و اقتصادش را صرف اسپانیا کرده است. دو تیم بارسلونا و رئال مادرید ۸ آذر در نیوکمپ برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

بحرین بار دیگر از جام جهانی بازماند

بحرین بار دیگر ناکام بزرگ جام جهانی لقب گرفت. گل دقیقه‌ ۴۵ «روی فالون» در نیمه‌ اول کافی بود تا بار دیگر سناریوی حذف بحرین در پلی‌آف جام جهانی رقم بخورد. این ناکامی برای بحرینی‌ها زمانی دردناک‌تر بود که در ابتدای نیمه‌ دوم نیز نتوانستند پنالتی را تبدیل به گل کنند تا تیم ملی نیوزیلند با یک بازی با روش انگلیسی مسافر جام جهانی شود. بحرینی‌ها که نیمه‌ دوم را با حملات گسترده بر روی دروازه‌ میزبان خود آغاز کرده بودند، پس از از دست دادن پنالتی و به ویژه در یک سوم پایانی بازی به یک باره افت کردند و تسلیم گل روی فالون شوند.