در هفته‌ای که دو تیم چلسی و منچستر یونایتد در مقابل حریفانشان امتیاز از دست دادند، تیم آرسنال موفق شد در آنفیلد لیورپول را شکست دهد تا یک بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی بازگردد.

شاگردان آرسن ونگر که در نیمه اول با گل درک کویت، بازی را به حریف واگذار کرده بودند، در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم دو بار دروازه قرمزها را باز کردند، تا به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کنند.

تقریبا ۱۰ دقیقه از بازی سپری شد تا اولین موقعیت قابل ذکر بازی اتفاق افتاد. حرکت استفن جرارد از سمت چپ و پاس در عرض او، تورس را در موقعیت تک به تک با آلمونیا قرار داد، اما ضربه آرام مهاجم اسپانیایی را دروازه بان آرسنال به راحتی جمع کرد. در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول تیم لیورپول نبض بازی را در دست گرفت و سرانجام در دقیقه ۴۱ توسط درک کویت به گل رسید. سانتر بلند فابیو آئورلیو به داخل محوطه جریمه را آلمونیا به طور ناقص دفع کرد و توپ در پشت محوطه شش قدم به کویت رسید و او نیز با کنترل توپ با سینه و یک ضربه آرام و دقیق، توپ را از بین پاهای فرمائلن به تور دروازه حریف رساند.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید، اما با آغاز نیمه دوم، اوضاع به کلی دگرگون شد. تیم آرسنال بازی را هجومی آغاز کرد و سرانجام بعد از چند حمله پراکنده، در دقیقه ۵۰ روی اشتباه گلن جانسون به گل رسید. بعد از ‌این گل، باز هم‌ این شاگردان آرسن ونگر بودند که توپ و میدان را در اختیارداشتند تا‌اینکه یک بار دیگر روی اشتباه خط دفاعی لیورپول به گل رسیدند.‌این بار فابرگاس توپی را به روی دروازه لیورپول ارسال کرد که پس از عبور از کرگر و گل جانسون به آرشاوین رسید و ‌این بازیکن روس نیز پس از جا گذاشتن جانسن، با یک ضربه برق آسا توپ را به تور دروازه حریف دوخت.لیورپولی‌ها که سه امتیاز بازی را از دست رفته می دیدند، حملاتشان را به روی دروازه حریف آغاز کردند، اما مدافعان آرسنال با یک بازی فشرده و منسجم اجازه کار را در چند نوبت از بازیکنانی مانند تورس، جرارد، کویت و بنایون گرفتند. قرمزها در نیمه دوم در عبور از خط دفاعی آرسنال کاملا ناکام بودند و هیچ موقعیت قابل ذکری ‌ایجاد نکردند. بنیتس که چند روز پیش کلید موفقیت تیمش را زوج جرارد- تورس دانسته بود، در‌این بازی به‌رغم در اختیار داشتن‌ این دو بازیکن باز هم در آنفیلد شکست خورد، تا شمارش معکوس برای خروج او آغاز شود.