رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید: تیم ملی را آماده خواهیم کرد تا برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام ملت‌های آسیا، برنامه‌های آینده فدراسیون برای تیم ملی و شکایت باشگاه استقلال مواردی بود که علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به آنها پاسخ داد.

* با صعود تیم ملی به جام ملت‌های آسیا چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟

انتظار اولیه ما صعود به جام ملت‌ها بود، زیرا این توانمندی را داشتیم. اکنون نیز تیم را برای مسابقات بهتر و قوی‌تر بازسازی خواهیم کرد. حرکت ما به سوی جام‌ملت‌های آسیا و پس از آن جام جهانی است. تیم ملی را با کمک تمام مربیان آماده خواهیم کرد تا برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

* بازسازی تیم ملی چگونه خواهد بود؟

در دوره گذشته تیم ملی در جام ملت‌های آسیا موفق نبود و از صعود به جام جهانی هم باز ماند؛ اما تلاش خواهیم کرد تا هم در جام ملت‌ها موفق باشیم و هم شانس بیشتری برای صعود راحت‌تر به جام جهانی آینده داشته باشیم.

* شایعه استعفا یا برکناری افشین قطبی چقدر صحت دارد؟

قطبی سرمربی تیم ملی است و از او راضی هستیم. قطبی تعامل خوبی با همه دارد. من از تمام منتقدان می‌خواهم به جای بزرگ‌نمایی شکست‌ها و کلی گویی، اشکالات را به فدراسیون و سرمربی تیم ملی بگویند. افشین قطبی پس از جمع‌آوری نظرات آنها را اجرا خواهد کرد. فدراسیون در تلاش است تمام خواسته‌های کادر فنی تامین شود.

* دستیار ایرانی به کادر فنی اضافه خواهد شد یا نه؟

این مساله را بر عهده خود قطبی گذاشته‌ایم. روز دوشنبه کمیته تیم‌های ملی جلسه دارد تا برنامه‌های قطبی را برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیا بررسی کند. البته بازی با تایلند در دوره مقدماتی را هم باید پشت سر بگذاریم. همچنین در این جلسه در مورد تیم ملی جوانان و سامان دادن تیم امید برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو و رقابت‌های انتخابی المپیک بحث خواهیم کرد.

* نظر شما در مورد شکایت باشگاه استقلال از فدراسیون به دادگاه بر سر محرومیت حنیف عمران‌زاده چیست؟

خبر را دیدم؛ اما در جریان آن نیستم.

* مگر طبق اساسنامه مسائل فوتبالی نباید در خود فدراسیون حل شود و به دادگاه شکایت نشود؟

بله. آنها باید مسائل را به فدراسیون بگویند. در مساله عمران زاده نیز اسناد و مدارک موجود است و اگر آنها کمیته انضباطی را قبول ندارند، می‌توانند به دادگاه شکایت کنند و سازمان لیگ نیز مدارک را ارائه خواهد کرد.

* شایعه شده به خاطر این شکایت باشگاه استقلال به دادگاه، مجمع فدراسیون طبق ماده ۱۸ اساسنامه قصد لغو عضویت این باشگاه را در فدراسیون دارد؟

نه چنین شایعه‌ای صحت ندارد. استقلال می‌تواند حق و حقوق خود را پیگیری کند.