آغاز مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان کیش

نهمین دوره مسابقات شمشیربازی جهانی کلاس A کیش از صبح دیروز با حضور ۷۹ ورزشکار داخلی و خارجی در دو اسلحه اپه و سابر آغاز شد. علاوه بر ایران ورزشکارانی از ۱۴کشور آسیایی و اروپایی نیز در این دوره از رقابت‌ها که در سالن المپیک جزیره کیش برگزار می شود، شرکت کرده اند. ارمنستان، استرالیا، بلغارستان، کانادا، گرجستان، انگلستان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، کویت، مالزی، لهستان، پرتغال و اسلوونی کشورهایی هستند که شمشیربازان آنها در محل برگزاری مسابقات جهانی کلاس A حاضر شده‌اند. دو تیم مصر و آذربایجان با وجود اعلام آمادگی برای حضور در مسابقات شمشیربازی جهانی کیش در این مسابقات شرکت نخواهند کرد. در این میان دو تیم مصر و آذربایجان از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند و آذربایجان به دلیل آنکه بعد از وارد شدن نام ورزشکارانش در لیست جهانی انصراف خود را اعلام کرد، براساس قوانین ۵۰۰ یورو جریمه شد.

غیبت حدادی در هجدهمین پیروزی ممفیس

تیم بسکتبال ممفیس در غیاب حدادی برابر یوتاجاز به برتری رسید. بامداد دیروز و در ادامه لیگ حرفه‌‌ای بسکتبال آمریکا تیم ممفیس گریزلیز در این فصل هجدهمین پیروزی خود را برابر یوتاجاز جشن گرفت. شاگردان لیونل هالینز در این دیدار تنها با ۲ امتیاز اختلاف و با نتیجه ۹۱ بر ۸۹ به پیروزی دست یافتند. حامد حدادی، ملی پوش ایرانی در این دیدار از روی نیمکت شاهد پیروزی هم تیمی‌هایش بود.

انتخاب ۵ ژیمناست برترجهت رقابت‌های آسیایی توکیو

رقابت‌های انتخابی تیم ملی ژیمناستیک عصر روز جمعه برگزار شد و ۵نفر برتر برای حضور در رقابت‌های آسیایی توکیو انتخاب شدند. این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که یونس ضیغمی، رضا ذوالفقاری، رضا فرنیا، محمد قلی‌خانی و حمید میر‌شکاری به عنوان نفرات اصلی انتخاب شدند.

ملی پوشان از ۲۳ دی ماه آخرین مرحله از اردوی تدارکاتی خود را در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر کاکاوند، سید حسن یاوری، امیر ملک‌زاده، حسین قریشی و علیرضا خیاطی پیگیری می‌کنند تا در مسابقات آسیایی توکیو حضور داشته باشند. مسابقات آسیایی توکیو کسب سهمیه المپیک سنگاپور اسفند ماه سال جاری در ژاپن برگزار می‌شود.

تایید فیصل الحسین و یانگ‌یانگ برای انتخابات IOC

فیصل‌الحسین از اردن و یانگ‌یانگ از چین برای کاندیدای عضویت در کمیته بین‌المللی المپیک تایید شدند. فیصل‌الحسین از اردن و یانگ یانگ از چین دو نفر از ۶ کاندیدای عضویت در کمیته بین‌المللی المپیک می‌باشند که مورد تایید هیات اجرایی IOC قرار گرفتند. این انتخابات در ماه فوریه در ونکوور برگزار می‌شود. فیصل‌الحسین رییس کمیته صلح و ورزش شورای المپیک آسیا و رییس کمیته المپیک اردن به عنوان عضو اختصاصی و یانگ‌یانگ قهرمان اسکیت سرعت المپیک به عنوان ورزشکار فعال کاندید شده‌اند. کمیته‌ بین‌المللی المپیک در حال حاضر ۱۰۸ عضو دارد و اعضای آن نمی‌تواند از ۱۱۵ نفر تجاوز ‌کند.