تو حتی کمک مربی هم نبوده‌ای!

عضو مستعفی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: آقای قطبی! همه چیز را درباره‌ات می‌دانیم و بدان مردم ما باشعور و هوشمند هستند، پس کاری را شعار بده که بتوانی انجامش دهی. محمود یاوری در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد شدید از مصاحبه‌ افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال، عنوان کرد: افشین قطبی اهل عذرخواهی کردن از مربیان ایرانی نیست. قطبی در مصاحبه تلویزیونی که داشت به مربیان ایرانی توهین کرد و بصورت علنی گفت که آنها در حد من نیستند. او معتقد بود آنها می‌خواهند صندلی‌اش را اشغال کنند، اما نمی‌داند که اگر واقعا صندلی‌نشین باشد، پس اصلا مربی نیست!

وی افزود: خطاب به قطبی تاکید می‌کنم که اگر هستی، ایرانی باش، مربیان ایرانی خیلی باشرف هستند و همیشه با وجدان کار می‌کنند. آنها قبلا جایگاه سرمربیگری تیم ملی کشورشان را داشته‌اند و اکنون نیز با نهایت انصاف به دنبال آن نیستند. برای من و همه مربیان ایرانی افتخار است که هدایت تیم کشورشان را برعهده داشته باشند، اما وقتی که به او تکلیف کنند. در آخرین جلسه کمیته فنی انتقادهایی را نسبت به عملکرد تیم ملی و افشین قطبی بیان کردم، اما به گواه خود او و تمام رسانه‌های ورزشی خارج از جلسات همواره از سرمربی تیم ملی حمایت کردم. حتی زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ که رسما انتقاداتی را نسبت به او بیان می‌کردم اما پس از ابقا در سمتش از وی هم حمایت کردم.

یاوری با انتقاد از قطبی ادامه داد: مربیان ایرانی که می‌دانند شما در تیم مربیان بزرگ خارجی تنها یک آنالیزور بوده و حتی کمک مربی هم نبودید. بنده تاریخچه‌ای از فعالیت‌های کاری قطبی دارم که از زمان حضورش در آمریکا شروع می‌شود، کجا بوده با کی کار کرده، چه کرده، به کجا رسیده و... که اگر این‌ها را بنویسم یک کتاب می‌شود، اما نمی‌خواهم درباره‌شان صحبت کنم. قطبی را جریمه شخصی کرده و می‌گویم باید از مربیان ایرانی عذرخواهی کند.

وی تاکید کرد: بنده در جلسه کمیته فنی به قطبی انتقاد کردم که نظم‌ و انضباط در تیم ملی وجود ندارد و شرایط به گونه‌ای شده که در حال حرکت به سمت دوران مربیگری «میروسلاو بلاژویچ» هستیم. آن زمان که پیش از بازی با بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی بعضی از بازیکنان ساعت ۲ یا ۳ نیمه‌شب بیرون از هتل بودند. از این وضعیت باید جلوگیری شود تا تیم ملی از بحران کنونی خارج شود. بنده رفتار و موضعی کاملا اصولی نسبت به کادر فنی تیم ملی داشته و دارم، اما خطاب به قطبی می‌گویم مردم ما به اندازه کافی باشعور، صادق و هوشمند هستند پس کاری را شعار بده که بتوانی انجامش دهی! امیدوارم تیم ملی به شاخصه‌های اصلی‌اش بازگردد تا موفق باشد.