بازی زیدان و کاکا برای کمک به زلزله‌زدگان هاییتی

کاکا، هافبک برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید و زیدان‌، ستاره بازنشسته تیم ملی فرانسه، در دیدار نمادین که به منظور کمک به زلزله زدگان هاییتی برگزار می‌شود به میدان می‌روند. این دیدار تحت عنوان «مسابقه علیه فقر» با حمایت سازمان ملل متحد و باشگاه پرتغالی بنفیکا در ورزشگاه «لایت» برگزار خواهد شد.باشگاه بنفیکا اعلام کرد که کاکا، پاول ندود، هافبک یوونتوس و فرناندو هیه رو و زین‌الدین زیدان، ستارگان بازنشسته رئال مادرید، مقابل ستارگان بنفیکا به میدان می‌روند. سازمان ملل پیش‌بینی کرده که در زلزله هاییتی سه میلیون نفر آسیب دیده‌اند و دو میلیون نفر هم به غذا نیاز دارند. این هفتمین دیدار از این سری مسابقات است که در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) با حضور زیدان و ستارگان بنفیکا در پرتغال برگزار خواهد شد.

ایران و پرتغال در تورنمنت فوتسال تایلند

تیم ملی فوتسال تا اردیبهشت ماه ۸۹ چهار بازی تدارکاتی خواهد داشت. عباس ترابیان رییس کمیته فوتسال گفت: در پی رایزنی که با مسوولان تایلند داشتم مقرر شد تا در هفته آخر فروردین ماه یک تورنمنت ۴ جانبه را برگزار کنیم. در این تورنمنت تاکنون حضور تایلند، ایران و پرتغال قطعی شده است. یک تیم اروپایی دیگر نیز باید از سوی فدراسیون تایلند اعلام شود. بر همین اساس نشستی را با حسین شمس سرمربی تیم ملی بزرگسالان برگزار کردیم که وی موافقت خود را برای حضور در این تورنمنت اعلام کرد. ترابیان در ادامه خاطرنشان ساخت: با ارسال نامه‌ای از فدراسیون لیبی به ایران مقرر شد تا دو بازی تدارکاتی با لیبی برگزار کنیم که بازی اول با تیم ملی بزرگسالان خواهد بود و بازی دوم تیم ملی لیبی با تیم جوانان فوتسال ایران خواهد بود.

کولینا بهترین داور تاریخ فوتبال جهان

سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) از پی یر لوییجی کولینا به عنوان بهترین داور تاریخ فوتبال جهان یاد کرد. کولینا، داور بازنشسته ایتالیایی، با ۸۶ امتیاز به عنوان بهترین داور جهان از سال ۱۹۸۷ جهان انتخاب شد. دکتر مارکوس مرک‌، داور آلمانی، با ۶۶ امتیاز در رده دوم این رده بندی قرار گرفت و پیتر میکلسن دانمارکی با ۶۲ امتیاز سوم شد. فهرست برترین‌های داوری بر اساس گزارش سالانه عملکرد آنها تهیه و ارائه شده است. کیم میلتون نیلسن، ساندرو پل، آندرس فریسک، لوبوس میشل، پی یر لوییجی پایرتو‌، میشل ووتروت و اورس مه یر در رتبه های چهارم تا دهم این رده بندی قرار دارند.