بعد از شکست سنگین سایپا مقابل سپاهان اصفهان و خطرناک شدن شرایط نارنجی‌پوشان در جدول رده‌بندی خیلی‌ها منتظر تغییرو تحولاتی در باشگاه سایپا هستند، اما این طور که خبر می‌رسد فعلا اتفاقی نیفتاده است. با توجه به مبلغ قرار داد محمد مایلی کهن و خصوصیاتی که از او سراغ داریم، نمی توان منتظر استعفای او بود و در انتظار جمله همیشگی او یعنی «اگر نمی‌خواهند اخراجم کنند» باشیم. رابطه بسیار خوب مایلی کهن با کوشا مدیرعامل تیم احتمال هر گونه تغییر و تحولی را بسیار کم می‌کند، اما باید دید که آیا مسوولان کارخانه سایپا در این شرایط بحرانی وارد عمل می‌شوند و برای حفظ تیمشان در لیگ برتر تصمیم جدیدی را تحمیل خواهند کرد یا نه.

صعود یک پله‌ای تیم ملی در دنیا

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با ۴۹۹ امتیاز در رتبه ۶۳ جهان و ششم آسیا قرار گرفت. در رده‌بندی اعلام شده ماه فوریه فیفا تیم ملی ایران با یک پله صعود نسبت به ماه قبل در مکان شصت و سوم جهان و ششم آسیا جای گرفت. در این رده‌بندی تیم‌های ملی استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی و بحرین بالاتر از ایران قرار دارند. در رده‌بندی جهانی نیز تیم ملی اسپانیا بدون جابه‌جایی با ۱۶۲۷ امتیاز همچنان بهترین تیم جهان است.

سه تیم ایرانی در فهرست برترین تیم‌های جهان

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان را اعلام کرد که در این رده‌بندی پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن قرار دارند. در تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان که از سوی فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال اعلام شده پرسپولیس با ‌٥/٧٨ امتیاز در رده ‌٢٤١ دنیا قرار گرفته است. سپاهان با ‌٥/٧١ امتیاز در رده ‌۲۸۸قرار گرفته و ذوب آهن با ‌٥/٦٧ امتیاز در جایگاه ‌٣١٨ ایستاده است.

در شرایطی این فهرست ‌٣٤٩ تیمی اعلام شده که بر خلاف رده بندی ماه‌های گذشته نام استقلال در این فهرست مشاهده نمی‌شود. در این رده‌بندی بارسلونا بهترین تیم جهان است و پس از این تیم، تیم‌های چلسی و منچستر یونایتد در رده دوم و سوم قرار دارد.

ایرانول اسپانسر لیگ برتر می‌شود

شرکت نفت ایرانول احتمالا در آینده‌ای نزدیک حامی مالی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) می‌شود. شرکت ایرانول که در زمان ریاست دکتر محمد دادکان حامی تیم‌های ملی فوتبال بوده حالا با مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ به توافق رسیده تا از لیگ برتر حمایت کند. ناگفته نماند در صورت توافق نهایی مسوولان این شرکت با مدیران فدراسیون قراردادی بین ۲ طرف امضا خواهد شد و ایرانول رسما به عنوان حامی مالی لیگ برتر فوتبال معرفی می‌گردد.