واعظ‌آشتیانی: دیگر به استقلال و فوتبال فکر نمی‌کنم

پس از بازدید یکشنبه شب رییس سازمان تربیت بدنی از مجموعه باشگاه استقلال تهران و نشست با اعضای هیات مدیره که طی آن برخی از اعضا شفاهی و برخی نیز به صورت کتبی استعفا کرده بودند، امیررضا واعظ آشتیانی نیز صبح دیروز به طور رسمی از مدیریت باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد. مدیرعامل مستعفی باشگاه استقلال با اعلام استعفایش گفت: از این پس دیگر به استقلال و فوتبال فکر نمی‌کنم و هیچ اظهارنظری هم درباره‌ این باشگاه نخواهم داشت. امیررضا واعظ‌آشتیانی درباره‌ دلیل استعفای خود از مدیریت باشگاه استقلال گفت: زمانی که در سازمان تربیت بدنی بودم، متوجه شدم نمی‌توانم با سعیدلو و تیم مدیریتی جدید سازمان تربیت‌بدنی همکاری کنم. پیش از بازی برگشت برابر پرسپولیس هم قصد استعفا داشتم، اما در حضور سعیدلو و زریبافان گفتم می‌خواهم استعفا دهم، اما این دو درخواست داشتند که به دلیل اینکه ممکن است این مساله شوکی را به تیم وارد کند، این‌کار را انجام ندهم. وی افزود: من علاقه‌ای به همکاری با مدیریت جدید سازمان تربیت بدنی نداشتم و نهایتا پس از جلسات متعددی که با هیات مدیره داشتم و دوستان با وجود اینکه می‌دانستند تعارفی در استعفایم ندارم، آن‌ را نمی‌پذیرفتند. اگر هم تحملی بود به خاطر این بود که احیانا تیم در شرایط خاص قرار نگیرد که خوشبختانه در نهایت استقلال به مقام سوم رسید.

این فوتبال شایسته همین مدیران است و اگر قرار است فوتبال رشد کند به آدم‌هایی نیاز دارد که برنامه‌ریز و مدبر باشند. سازمان تربیت بدنی نزدیک به ۵ ماه است که هیچ پولی به باشگاه استقلال نداده است. سعیدلو صراحتا گفت که پول ندارد و نمی‌تواند به استقلال کمک کند. او همچنین به روشنی گفت که برایش مدال و قهرمانی اهمیتی ندارد و ترجیح می‌دهد پول ورزش را خرج ورزش همگانی کند. سعیدلو در وسط صحبت‌هایش گفت که وقتی «تیم ما» در رده دهم بود، تغییر مربی دادیم و بعد من متوجه شدم منظورش از تیم ما، پرسپولیس است. آشتیانی افزود: هواداران استقلال هم بدانند که از این پس بستن استقلال برعهده سازمان تربیت بدنی است. بنده همین‌جا با صراحت می‌گویم که همکاری من، دانشجو، نفریه و انصاری با استقلال به پایان رسیده است و اگر تا اینجای کار با این شرایط مدارا کردیم، برای این بود که خدای ناکرده وضعیت تیم بحرانی نشود. واعظ‌آشتیانی درباره مدیریت فدراسیون فوتبال هم گفت: زمانی که در جلسه راجع به مدیریت فدراسیون فوتبال صحبت کردم، سعیدلو اذعان کرد که مدیریت کفاشیان در فدراسیون فوتبال ضعیف است، اما گفت که مگر کفاشیان را او انتخاب کرده است. وی ادامه داد: از کفاشیان می‌خواهم که اجازه بدهد راجع به او چیزی نگویم، اگر بگویم که قرار است چه تصمیم‌هایی درباره او بگیرند، آن اعتبار کم باقیمانده او هم از دست می‌رود. بهتر است که کفاشیان بیشتر از این خودش را به چالش نکشد. در توصیف کارنامه مدیریتی کفاشیان همین بس که در مدت حضور او در فدراسیون فوتبال ما به غیر از هرج و مرج و بی‌برنامگی چیز دیگری ندیدیم. از کفاشیان می‌خواهم که اجازه دهد بیشتر از این درباره او اظهارنظر نکنم، چرا که شاید مسایلی مطرح شود که نه در شان و شخصیت من است و نه در شان و شخصیت او. باید بگویم کفاشیان هنوز به بلوغ جسارت نرسیده که بخواهد درباره من صحبت کند. با این حال من سعی می‌کنم مدارا کنم و دیگر راجع به کفاشیان و همکاران او صحبت نکنم.

کفاشیان: یک ماه پیش از سعیدلو خواسته بودم واعظ را برکنار کند

درهمین حال رییس فدراسیون فوتبال گفت: حدود یک ماه پیش به سعیدلو اعلام کرده بودم واعظ آشتیانی در جهت مثبت قدم برنمی‌دارد و خواهان برکناری او شده بودم.علی کفاشیان در خصوص استعفای دسته‌جمعی اعضای هیات مدیره و رفتن آشتیانی از باشگاه استقلال گفت: حدود یک ماه پیش به سعیدلو اعلام کرده بودم، آشتیانی در جهت مثبت قدم برنمی‌دارد و خواهان تغییر و تحولات در باشگاه استقلال شده بودم. سعیدلو به سرنوشت این باشگاه‌ها حساس است و نظارت کافی بر آنها دارد. رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از باشگاه استقلال می‌خواهم پیشنهادات خود را منتشر کنند، گفت: اگر از سمت خود استعفا دهند و بروند دیگر شکایت‌ خود را ادامه نخواهم داد.

فتح الله زاده سرپرستی موقت را قبول نکرد!

بحث حضور دو مدیر عامل سابق استقلال در هیات مدیره آینده از مدت‌ها قبل مطرح بوده است، اما منابع آگاه خبری از دغدغه اصلی سعیدلو مبنی بر انتصاب مدیر عامل جدید خبر می‌دهند. علی فتح الله‌زاده مدیر عامل سابق استقلال که برنامه‌های خود را به سعیدلو داده است با پیشنهاد سرپرستی موقت باشگاه مواجه شده، اما به این پیشنهاد پاسخ منفی داده و خواستار مدیر عاملی استقلال است. وی در جلسه ای به علی سعیدلو می‌گوید: «استقلال را با ۶ میلیارد بودجه به من بدهید تا بار دیگر آن را به اوج برسانم.» محمد حسین قریب دیگر گزینه حضور در راس باشگاه استقلال هم هنوز موافقت نهایی خود را با حضور مجدد در این مجموعه اعلام نکرده است، اما شنیده می‌شود که وی نیز برنامه های خود را به معاون رییس‌جمهوری ارائه داده است. از سوی دیگر خبر می‌رسد که حسین ثابت، از افراد متمول و صاحب هتل معروف داریوش چهره جدید هیات مدیره استقلال تهران خواهد بود تا به پشتوانه حضور وی مشکلات مالی این باشگاه مرتفع شود. قابل ذکر است که از هیات مدیره فعلی استقلال تنها امیدوار رضایی شانس ماندگاری دارد و از طرفی برخی وی را گزینه جدی مدیر عاملی نیز می‌دانند.