نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره سقف قرارداد بازیکنان گفت که تمام هماهنگی‌های لازم دراین‌باره با وزارت صنایع و معادن انجام شده است. به گزارش ‌ایسنا، مهدی تاج افزود: سقفی که معلوم شده مبنای علمی‌تضمین شده دارد و همان‌طور که می‌دانید، کل هزینه‌های باشگاه‌ها از خزانه دولت پرداخت می‌شود و براساس گزارش AFC به سازمان لیگ برتر براساس گزارش‌های سود و درآمد باشگاه‌های‌ایران AFC اعلام کرده است که سقف قراردادها باید مشخص شود منتها شیوه‌های برخورد با‌این قضیه سقف فرق می‌کند.

وی در ادامه گفت: در واقع باشگاه‌ها در حال حاضر زیان‌ده هستند و زیانشان را به وسیله سوبسیدهای دولت تامین می‌کنند و اکثر باشگاه‌های ما دولتی هستند و تعداد کمی ‌هم باشگاه خصوصی داریم که از جیب خرج می‌کنند؛ در واقع ورودی و خروجی هیچ باشگاهی با هم همخوانی ندارد. در حال حاضر ما به دنبال‌این هستیم که سقف پرداخت بازیکنان و مربیان را تعیین کنیم؛ اما چرا می‌خواهیم‌این کار را انجام بدهیم؟ ما که نمی‌توانیم سقف درآمد را بالا ببریم پس لااقل سقف هزینه‌ها را کاهش دهیم و به دنبال افزایش سقف درآمد‌ها باشیم هر چند‌این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نایب رییس اول فدراسیون با اشاره به راه‌های افزایش سقف درآمد گفت: ما باید درباره افزایش سقف درآمدها تصمیم جدید بگیریم؛ به عنوان مثال در مساله حق پخش باید کمی‌جدی‌تر عمل کنیم و البته رسانه ملی در‌این باره همکاری‌های لازم را داشته است؛ اما ما در فدراسیون فوتبال به همراه سازمان لیگ بهتر دیدیم که با فکر عمل کنیم و بحث نظام هماهنگ پرداخت را پیشنهاد دادیم که هیات رییسه فدراسیون فوتبال آن را تایید کرد. با توجه به بخشنامه سازمان لیگ که به باشگاه‌ها ابلاغ خوانده شد، هرگونه پرداخت در قرارداد تحت هر عنوانی تشویق‌، سود‌، حق‌الزحمه‌، حق گل، حق بازی خوب و هر عنوانی ممنوع است و تمام‌ این پرداخت‌ها براساس بخش نامه قانونی بوده و نباید از حدی افزایش پیدا کند.

تاج در ادامه گفت: باید به صورت شفاف و علنی همه مسائل لازم‌الاجرای موجود در قرارداد از سوی باشگاه‌ها علنی و افشا شود و لازمه‌این بحث‌این است که سازمان لیگ در‌این زمینه هیچ مساله‌ای را محرمانه نگذارد و همه قراردادها را افشا کند تا افکار عمومی ‌به خوبی در جریان عقد قراردادها قرار بگیرد. خوشبختانه مرکز اصلی تیم‌های صنعتی لیگ برتری وزارت صنایع و معادن است که جلسه‌ای را با مدیران عامل کارخانه‌هایی که تیم لیگ برتری دارند، برگزار کردیم و از آنها خواستیم که بخشنامه سازمان لیگ را رعایت کنند؛ البته آنها هم یک سری مشکلات داشتند و انتقاداتی دارند که دیروز صبح یک جلسه با حضور نمایندگان وزیر صنایع معادن و همچنین کفاشیان، محمدی و بنده در فدراسیون فوتبال برگزار شد که خوشبختانه به تفاهم کامل رسیدیم و آنها هم قول مساعد برای همکاری دادند که قرار شد از طرح فدراسیون فوتبال به صورت جدی حمایت کنند و قرار شد وزارت صنایع تلاش کند و به سازمان لیگ قول داد که‌ این همکاری ادامه دار باشد.