میلاد طلسم را شکست

میلاد میداوودی، مهاجم جنوبی استقلال با زدن دو گل فرصت‌طلبانه پیروزی با ارزشی را برای استقلال باعث شد. بردی که پایانی بر شکست‌ناپذیری شهرداری در خانه‌اش بود. شهرداری در ۲۶ بازی آخر خود نباخته بود و فصل گذشته، لیگ یک را بدون شکست به پایان رسانده بود؛ اما استقلال توانست طلسم شکست‌ناپذیری این تیم را بشکند. گل‌ها: برهانی(۲۸)، میداوودی(۵۰) و (۵۹) برای استقلال، دقیقی(۴)، ابرغویی(۸۷) برای شهرداری

۶ مرداد ۸۹،ورزشگاه یادگار امام تبریز، تماشاگر ۴۰ هزارنفر

داور: هدایت‌الله مبینی

اخطار: دقیقی، طهماسبی، غفوری (شهرداری تبریز)، طالب‌لو، رحمتی (استقلال)

شهرداری تبریز: مسعود همامی،‌ حبیب گردانی،‌ ابراهیم ابرغویی،‌ محسن نیسانی، محمد فهیمی (۵۳ محمد ایران‌پوریان)،‌ محمدرضا طهماسبی(۶۲ رسول پیرزاده)، رسول علیزاده،‌ وریا غفوری،‌ میثم بائو،‌ سعید دقیقی،‌ شهرام گودرزی(۶۳ علی کریمی)

سرمربی: اکبر میثاقیان

استقلال: وحید طالب‌لو، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده،‌ بیژن کوشکی،‌ جواد شیرزاد،‌ غلامعباس آشوبی، دسوزا (۷۱کیانوش رحمتی)، محسن یوسفی (۸۵ مجتبی محجوب)، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی، آرش برهانی (۷۴ آندره دسانتوس)

سرمربی: پرویز مظلومی

شرح بازی:

زمانی که میلاد میداوودی با بغل پا سانتر ارسالی از جناح چپ را تبدیل به گل سوم تیمش کرد، تکلیف بازی روشن شد؛ گرچه استقلال با عقب‌نشینی بی‌دلیل این فرصت را به شهرداری تبریز داد تا با حملات دقایق آخر لحظاتی پراسترس را برای طرفداران رقم بزنند.

استقلال که با شیوه ۱ـ۴ـ۱ـ۴ بازی را آغاز کرد، تیم پرستاره و با شخصیتی است؛ اما در اولین بازی لیگ چندان جذاب نشان نداده است. با این حال سه امتیاز که پرویز مظلومی در اولین بازی به دست آورد، این فرصت را به آبی‌ها خواهد داد تا بدون استرس به دنبال بهبود شرایط کیفی خود باشند.

آبی‌ها در این بازی روی گل زیبای دقیقی یک بر صفر عقب افتادند؛ اما به هیچ وجه جا نخورده و با چند حمله و حرکات دو گوش راست و چپ خود شهرداری را به عقب راندند و در نهایت با ضربه آرش برهانی بازی را به تساوی کشاندند.

اما نیمه دوم تیم استقلال داستان بهتری داشت. میلاد میداوودی، خرید جدید این تیم که مدت‌ها پایش به گل باز نشده بود با دو ضربه خوب تا قبل از دقیقه ۶۰ کار را برای تیمش تمام کرد. استقلال بعد از این دو گل می‌توانست صاحب گل چهارم هم بشود که ضربه مبعلی به تیر دروازه شهرداری خورد. اما این پایان کار نبود و تعویض کیانوش رحمتی به جای دسوزا و حملات شهرداری آبی‌ها را به عقب راند تا این تیم قرمزپوش در دقیقه ۸۷ به گل برسد. آنها در دقیقه ۹۰ نیز با ضربه ابرغویی به گل تساوی رسیدند، شانس یار استقلال بود و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

شرح گل‌ها:

۱ـ۰(شهرداری): در دقیقه ۴ سعید دقیقی با خروج ناموفق طالب‌لو صاحب توپ شده و این توپ را شوت از راه دور وارد دروازه استقلال کرده است.

۱ـ۱(استقلال): در دقیقه ۲۸ با تعارف قرمزپوش شهرداری و ضربه کم جان ابرغویی توپ زیر پای آرش برهانی قرار می‌گیرد و با یک ضربه بغل پای این مهاجم گل تساوی را به ثمر می‌رساند.

۲ـ ۱(استقلال): در دقیقه ۵۰، ارسال کرنر توسط ایمان مبعلی و ضربه بغل پا میلاد میدووادی از پشت محوطه جریمه تبدیل به گل دوم برای استقلال شد.

۳ـ۱(استقلال): دقیقه ۵۹، پاس عرضی تند و تیز توسط دسوزا ضربه بغل پای میلاد میداوودی در شش قدم جریمه گل سوم را به ثمر آورد.

۳ـ۲ (شهرداری): در دقیقه ۸۷، ارسال ابرغویی از جناح راست ضربه بغل پای علی کریمی از محوطه شش قدم گل دوم را برای شهرداری به ارمغان آورد.

اتفاق ویژه: از دقیقه ۶۰ به بعد هواداران شهرداری بعد از خوردن سه گل ورزشگاه را ترک کردند و به شدت تیم تراکتورسازی را مورد تشویق قرار دادند.

بهترین بازیکن: میلاد میداودی به علت به ثمر رساندن دو گل بازی و پاس‌های عرضی که به آرش برهانی ارسال می‌کرد، بهترین بازیکن زمین بود.