جدال یک لشگر مربی استقلالی با لشگری از پرسپولیسی‌های قدیمی در استیل‌آذین، شبه‌ داربی پرهیجانی را در یکی از بازی‌های لیگ دهم رقم خواهد زد. چهارمین هفته مسابقات لیگ برتر از دیروز (جمعه) با برگزاری چهار دیدار آغاز شد و امروز هم با همین تعداد بازی ادامه می‌یابد تا یکشنبه (‌فردا) با آخرین بازی بین تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت در آبادان به پایان برسد.

استقلال - استیل‌آذین؛ ساعت ۲۱:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران

بی‌شک حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ، جدال استقلال مقابل استیل‌آذین خواهد بود. این دیدار می‌تواند یکی از فینال‌های زودهنگام لیگ دهم باشد، ضمن این که دو تیم در فصل گذشته مصاف‌های بی‌حاشیه و کم‌برخوردی را با هم نداشتند؛ آنها در جام حذفی نیز مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت استقلال حذف شد. از طرفی پیوستن سیاوش‌ اکبرپور و حسین کاظمی بازیکنان فصل پیش و سالیان گذشته استقلال به استیل‌آذین می‌تواند بر جذابیت‌ها و شاید حاشیه‌های این دیدار بیفزاید.

استقلال تاکنون تنها چهار امتیاز از لیگ گرفته و رتبه نهم را دارد، اما استیل‌آذین که هفته پیش مقابل نفت متوقف شد، فعلا با هفت امتیاز دوم است. یکی از مشکلاتی که این تیم پرستاره در این هفته‌ها با آن دست به گریبان بوده است، نداشتن مدافع و دروازه‌بان دوم مطمئن است. مدیران استیل‌آذین در فصل نقل و انتقالات تاجایی که امکان داشت سعی در جذب‌هافبک‌ها و مهاجمان طراز اول ایرانی داشتند و غفلت آنها در گرفتن مدافع باعث شده تا فعلا علی کریمی در قلب دفاع این تیم متمرکز شود. از طرفی پاره شدن رباط صلیبی سوشا مکانی دروازه‌بان آنها که تا پایان فصل قادر به بازی کردن نیست، منجر به استفاده این تیم از دروازه‌بان تیم جوانان استیل‌آذین به عنوان دروازه‌بان دوم شده است.

استقلال هم نسبت به هفته گذشته که برابر ذوب‌آهن متوقف شد، تغییراتی را برای بهبود شرایط خود انجام داده و ناصر حجازی یکی از منتقدان جدی این فصل خود را به عنوان مسوول کمیته فنی باشگاه مشغول به کار کرده است؛ حجازی که در هیچ منصبی شخصیتی خنثی و نمایشی نداشته در همین چند روزی که به استقلال آمده دیدگاه‌های فنی‌اش را به طور جدی برای پرویز مظلومی سرمربی تیم مطرح کرده است. در همین ابتدای کار ظاهرا این دو بر سر استفاده از مجتبی جباری که به تازگی از کمند مصدومیت رها شده در دیدار مقابل استیل‌آذین تضاد فکری دارند، اما با نبود امیرحسین صادقی هم‌نظر هستند. هرچند مظلومی مسوولیت فنی تیم را برعهده دارد، اما مشخص نیست آیا تشکیل مثلث مظلومی، حجازی و پورحیدری به سود آبی‌ها خواهد شد یا در نهایت چندگانگی فکری در این تیم بوجود می‌آید.

سپاهان - شاهین؛ ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

این بازی هم از جمله مسابقات مهم هفته چهارم است، چرا که یک طرف آن قهرمان پرآوازه فصل پیش قرار دارد که امسال هم با جذب چند ستاره دیگر درصدد تداوم موفقیت‌هایش است. سپاهان از سه بازی اخیرش سه تساوی گرفته و فعلا رتبه‌ای بهتر از عنوان سیزدهم بدست نیاورده است. البته سابقه امیر قلعه نویی در کل دورانی که در لیگ مربیگری کرده نشان می‌دهد او هیچ وقت لیگ را با نتایج چندان خوب شروع نکرده و به مرور وضعیت بهتری پیدا کرده است.

پیکان - ملوان؛ ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

تقابل احمدزاده سرمربی چندین و چند سال گذشته ملوان با تیم سابقش می‌تواند عامل حساسیت‌زایی برای این بازی باشد. پیکان با این مربی فعلا بدترین اوضاع را به لحاظ نتایج در میان تیم‌های لیگ داشته و بدون امتیاز در قعر جدول به سر می‌برد. بدشانسی اصلی‌ترین دلیل مسوولان و مربیان این تیم برای شکست‌های اخیر بوده است.

ملوان نیز یکی از تیم‌های عجیب لیگ است؛ چرا که برخی بازیکنان این تیم رابطه چندان خوبی با مدیریت باشگاه نداشته و بعضا از حضور یکدیگر در این تیم اظهار تاسف می‌کنند، اما با این حال کنار هم کار کرده و تا اینجا نیز پنج امتیاز از سه بازی گذشته بدست آورده‌اند.

سایپا - ذوب‌آهن؛ ساعت: ۲۱:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج

سایپا از سه بازی قبلی‌اش تنها یکی را برده و با سه امتیاز چهاردهم است. ذوب‌آهن نیز با توقف خانگی مقابل استقلال در هفته دوم لیگ، هفت امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استیل‌آذین در جایگاه سوم قرار گرفت.