تیم ملی واترپلوی بزرگسالان ایران در جام جهانی رومانی با قبول شش شکست پیاپی در میان هشت تیم در مکان آخر قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها ۱۶۵ گل دریافت کردند و کمتر از ۱۰ گل به ثمر رساندند. رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نتایج ملی‌پوشان را مطلوب ارزیابی کرد، اما پس از بازگشت تیم از رومانی اتفاقات دیگری رخ داد.

یک روز پس از بازگشت تیم ملی از رومانی، کمیته فنی واترپلو تشکیل جلسه داد و «استانیسلاو پیوارف» سرمربی روس تیم ملی را به عنوان مقصر اصلی این شکست‌ها معرفی و او را برکنار کرد. این در حالی بود که پیوارف کمتر از چهار ماه هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و اینکه در این زمان چه کار می‌توانست بکند، باید مسوولان فدراسیون جواب دهند.

از سوی دیگر کمیته فنی واترپلو از ۱۲ بازیکن تیم ملی که در جام جهانی رومانی حضور داشتند تنها شهیدی پور دروازه‌بان تیم را به اردوی بعدی تیم دعوت کرده و ۱۱ بازیکن دیگر را کنار گذاشته است.

این تصمیم فدراسیون تعجب‌آور بود؛ چرا که این ملی‌پوشان سال‌های سال است که عضو تیم هستند و کشورمان روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. نکته دیگر اینکه ایران چه تعداد واترپلوئیست حرفه‌ای دارد که فدراسیون ۱۱ نفر از ملی‌پوشان را هم کنار بگذارد. آیا آنها سرمایه‌ ورزش ایران نیستند؟

از تمام این نکات مهم‌تر این که علی آقاجان محب و گروسی عضو و رییس کمیته فنی واترپلو که همراه تیم ملی در رومانی حضور داشتند، ملی‌پوشان ایران را متهم به کم‌کاری کرده و این مساله را بارها گفته‌اند که بازیکنان از تیم ملی اخراج شده‌اند.

میثم جعفری یکی از ملی‌پوشانی که سابقه حضور در دو دوره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد و در رومانی حضور داشت و پس از بازگشت از این رقابت‌ها از تیم کنار گذاشته شد، معتقد است که کم‌کاری از بازیکنان نبوده بلکه فدراسیون کم‌کاری کرده است. این ملی‌پوش واترپلو ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ملی‌پوشان در جام جهانی رومانی هر آنچه داشتند ارائه کردند و کم‌کاری نکردند. حال اگر کسی به آنها اتهام کم‌کاری می‌زند باید پاسخگو باشد و ادعای خود را ثابت کند. مسوولان تیم خودشان کم‌کاری کرده‌اند و مقصر هستند. جعفری که در جام‌جهانی بهترین گلزن تیم ملی شد، افزود: بازیکنان هر آنچه می‌توانستند ارائه کردند، اما مسوولان تیم با آبروی آنها بازی کردند و ناکامی خود را بر گردن آنها انداختند. وی در مورد این که چرا تیم ملی واترپلو ایران در جام جهانی رومانی ضعیف کار کرد، گفت: این ناکامی دلایل زیادی داشت اما مهم‌ترین دلیل این است که ما اصلا در سطح آنها نبودیم. تیم ایران در بهترین شرایط هم اگر با این تیم‌ها روبه‌رو شود حداقل با ۱۰ گل اختلاف شکست می‌خورد.