کم کردن ۸ کیلو در دو هفته توسط ملی‌پوش کشتی

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: آیا مربیان تیم ملی کشتی نوجوانان به بچه خودشان هم اجازه می‌دهند در دو هفته هشت کیلو وزن کم کند؟ محمد طلایی در رابطه با ۸ کیلو وزن کم کردن مهران شیخی ملی‌پوش وزن ۴۶ کیلو تیم کشتی آزاد نوجوانان تنها در دو هفته، اظهارکرد: این کار از لحاظ رعایت استانداردها، از نظر علمی‌و حتی از لحاظ اخلاقی اشتباه است. وادارکردن یک نوجوان به اینگونه وزن کم کردن هیچ‌گونه آینده نگری ندارد و سوال من از مربیان تیم ملی این است که آیا به بچه خودشان هم اجازه چنین کاری می‌دهند؟ چون بچه مردم است می‌گویند این کار را بکن و کسی که نیتش خدمت به کشتی باشد هیچ وقت اجازه نمی‌دهد یک نوجوان ۴۶ کیلویی ۸ کیلو وزن کم کند.

مسابقات واترپلوی باشگاه‌های آسیا به تعویق افتاد

هشتمین دوره رقابت‌های واترپلوی قهرمانی باشگاه‌های آسیا به تعویق افتاد. با توجه به درخواست کنفدراسیون شنای آسیا و توافقات صورت گرفته بین این کنفدراسیون و مسوولان فدراسیون شنا ایران، هشتمین دوره مسابقات واترپلوی باشگاه‌های آسیا که قرار بود به میزبانی تهران انجام شود به تعویق افتاد. طبق اعلام دبیر فدراسیون شنا مقرر است این رقابت‌ها در اولین هفته دی ماه سال‌جاری به میزبانی تهران برگزار شود. هشتمین دوره مسابقات واترپلوی باشگاه‌های آسیا قرار بود ۲۵ شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار شود.

به تجربه حریف آلمانی مسابقه را باختم

تیرانداز دختر ایرانی پس از حذف از المپیک نوجوانان گفت: حریف آلمانی‌ام در مسابقه از سابقه بیشتری نسبت به من در این رشته برخوردار است و به تجربه بیشتر وی باختم. یاسمن شیریان درباره حذف زودهنگامش از مسابقات تیراندازی المپیک نوجوانان اظهار داشت: مسابقات امروز در حالی برگزار شد که بارش شدید باران شرایط جوی بدی را بر مسابقات حاکم کرده بود. وی با اعلام اینکه رکورد تمام تیراندازان پایین‌‌تر از حد انتظار و رکوردهای قبلی‌شان بود؛ تاکید کرد: نهایت تلاشم را کردم، اما در رقابت با حریف آلمانی از دور مسابقات حذف شدم. شیریان ادامه داد: شرایط جوی در حذف زودهنگام من تاثیرگذار بود، اما نمی‌توان فقط این مورد را مقصر دانست.

همسان سازی بین المللی درجات فنی ووشو

ریموند اسمیت نایب رییس فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) در راستای همسان سازی بین‌المللی درجات فنی ووشو مشغول به تکمیل و ارائه طرحی است که طی آن سیستم ارتقای درجات فنی ووشو به صورت بین‌المللی در کلیه کشورها یکسان شود. در این راستا محمد پورغلامی‌عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو آسیا نیز با توجه به تجربیات بین المللی و فنی خود در این پروژه همکاری کرده و نیز پروفسور کانگ رییس گروه آزمون‌های درجات فنی ووشو کشور چین که همچنین مسوول برگزاری دوره‌های درجات فنی ووشو در کشورهای مختلف است در پیشبرد طرح همسان سازی درجات بین‌المللی فنی ووشو نظارت و همکاری می‌کنند.