دیدار تیم‌های ملی ایران و برزیل قطعی شد

گروه ورزش- ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی ۱۵ مهرماه در ابوظبی امارات به مصاف تیم ملی برزیل می‌روند که بر اساس قرارداد منعقد شده بین فدراسیون‌های فوتبال دو کشور در این دیدار برزیل با ستارگانی چون روبینو، کاکا، مایکن پاتو، دنی آلوز، آدریانو، آلکس و ... به میدان می‌آید. تنها مشکل این بازی برگزاری آن در شهر ابوظبی امارات است که به طور حتم علاقه‌مندان فوتبال در ایران از تماشای آن در ورزشگاه محروم خواهند شد؛ اما بازیکنان تیم ملی بعد از سال‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند که در یک بازی بزرگ شرکت کنند. عباس ترابیان، رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: مذاکرات برای برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی ایران و برزیل را از چندی پیش به واسطه یکی از نمایندگان معتبر فیفا آغاز کردیم. مذاکرات روند خوبی داشت تا اینکه در نهایت به توافق رسیدیم تیم‌های ملی فوتبال ایران و برزیل در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۰ (۱۵ مهرماه ۱۳۸۹) در ورزشگاه محمدبن‌ زاید شهر ابوظبی به مصاف هم بروند. وی ادامه داد: من برای محل برگزاری این بازی کشور ترکیه را پیشنهاد دادم و از آنجایی‌ که کنفدراسیون فوتبال برزیل نمی توانست از بازی در ترکیه آن‌طور که مدنظر دارد، کسب درآمد کند، این پیشنهاد مورد پذیرش قرار نگرفت.

ترابیان با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال برزیل پیش از این امتیاز تبلیغاتی دیدارهای تیم ملی فوتبال این کشور را به فروش رسانده است، افزود: با این شرایط کشور امارات و شهر ابوظبی برای میزبانی دیدار دوستانه ایران و برزیل انتخاب شد. البته ما کشور امارات را برای میزبانی بازی پیشنهاد کردیم که مورد پذیرش و قبول واقع شد. البته روی انتخاب ورزشگاه نیز مشکلاتی داشتیم که در نهایت ورزشگاه «محمدبن زاید» برای پذیرایی از این دو تیم انتخاب شد.

ترابیان اعلام کرد: دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل برزیل برای فدراسیون ایران هزینه‌ای در بر نخواهد داشت و تیم کشورمان در این بازی میهمان برزیلی‌ها خواهد بود و تمام هزینه‌های سفر و اقامت تیم در ابوظبی امارات توسط کنفدراسیون فوتبال برزیل و حامیان مالی پرداخت خواهد شد.

رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که «چرا در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال برزیل را تکذیب کردید؟» گفت: من از همه دوستان رسانه‌ای که طی روزهای ابتدایی هفته جاری با من تماس گرفته و پیگیر دیدار دوستانه ایران و برزیل شدند، عذرخواهی می‌کنم. با توجه به شرایطی که بر مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال برزیل حاکم بود، ناچار بودیم تا پیش از تایید نهایی از سوی برزیلی‌ها این مورد را تکذیب کنیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی این مسابقه برای برزیل است و اگر صداوسیمای ایران تمایل به پخش زنده این بازی را دارد، باید هرچه زودتر برای خرید امتیاز پخش بازی اقدام کند.

چه اشکالی دارد برزیل را ببریم!

علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری دیدار با تیم ملی برزیل گفت: دیدار با چنین تیم‌هایی آینده فوتبال ایران را تضمیمن می‌کند و ملی پوشان را به خودباوری می‌رساند.چ

وی خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری بازی با تیم‌هایی مثل برزیل آینده فوتبال ایران را تضمین خواهد کرد و باعث بالا رفتن انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی می‌شود. کفاشیان در مورد اینکه امکان دارد با تیم‌های بزرگ در ورزشگاه آزادی بازی کنیم؛ تاکید کرد: پیشنهاد کردیم با تیم‌های بزرگ از جمله ترکیه در آزادی بازی کرده و عواید آن را به سیل‌زدگان پاکستانی اختصاص دهیم. این پیشنهاد را به ترکیه دادیم و منتظر آنها هستیم. همچنین با یکی از تیم‌هایی که در جام جهانی بازی کرده است نیز در حال مذاکره هستیم و مذاکرات برای بازی با تیم اسپانیا هم همچنان در دستور کار است.

رییس فدراسیون فوتبال درپایان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از نتیجه این دیدار چیست؟ گفت: طبیعتا در این بازی مثل سایر دیدارهای تدارکاتی برد و باخت خیلی مهم نیست. اما اصلا چه اشکالی دارد که ما خوب بازی کنیم و برزیل را هم ببریم؟ فوتبال ما پتانسیل بالایی دارد و باید تلاش کنیم بازی آبرومندی را به نمایش بگذاریم.

تاج: بازی با برزیل پاسخی قاطع به برخی کشورهای اروپایی است

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: از کمیته بین‌الملل تشکر می‌کنم که مقدمات این بازی بزرگ را فراهم کرد که این امر یک توفیق به حساب می‌آید. مهدی تاج با اشاره به اینکه دیدار با برزیل بازی خوبی خواهد شد؛ گفت: این دیدار پاسخ قاطعی بود به برخی کشورهای اروپایی که حاضر نشدند با ایران بازی کنند و آنها می‌بینند که امروز ایران مقابل بزرگ‌ترین تیم جهان قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد: در چند وقت اخیر بازی‌هایی با تیم‌های شرق آسیا داشتیم که صرف نظر از نتیجه، دیدارهای تدارکاتی خوبی بود، هرچند که نتیجه هم خوب بود. نایب رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای اعزام تماشاگران به امارات از طرف فدراسیون در نظر گرفته شده؛ تصریح کرد: تیم ملی ایران هرگاه در امارات با خود تیم ملی امارات بازی داشته، تعداد تماشاگران ایرانی بیشتر بوده، پس طبیعی است که در این دیدار به این مهمی نیز ورزشگاه ابوظبی مملو از تماشاگران ایرانی ‌شود. وی ادامه داد: زمینه رفتن به امارات ساده است و همه آن را می‌دانند، ضمن اینکه ایرانی‌های امارات کم نیستند. این برای نخستین بار است که تیم‌های ملی فوتبال ایران و برزیل در یک دیدار دوستانه به مصاف هم خواهند رفت. تیم ملی فوتبال ایران پس از انقلاب تنها دو دیدار دوستانه با تیم‌های مطرح دنیا داشته است که یکی از آنها با تیم ملی آلمان در تهران و دیگری با تیم ملی کرواسی در این کشور اروپایی بوده است.