نتیجه هفت‌ماه تلاشم را گرفتم

بهداد سلیمی قهرمان دسته فوق سنگین مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان پس از کسب عنوان قوی‌ترین مرد جهان گفت که این قهرمانی نتیجه هفت‌ماه تلاش بی‌وقفه او بوده است. سلیمی که روز یکشنبه با رکورد مجموع ۴۵۳ کیلوگرم پس از چهار سال دوباره ایران را صاحب عنوان قوی‌ترین مرد جهان کرد، در این باره گفت: خوشحالم از اینکه نتیجه هفت ماه تلاش بی‌وقفه‌ام را با کسب عنوان قهرمانی جهان، به بهترین شکل ممکن گرفتم. من برای این قهرمانی از اسفند ماه سال گذشته به صورت مستمر در اردو بودم و تمام هدفم این بود که در آنتالیا قهرمان جهان شوم.

سلیمی در پاسخ به این سوال که چرا نتوانست در حرکت‌های یکضرب و دوضرب همچون مجموع، مدال طلای جهان را به‌دست آورد، گفت: در مورد حرکت یکضرب باید اعتراف کنم استرس زیادی که از اولین حضورم در مسابقات جهانی بزرگسالان و رقابت با حریفان سرسختی چون چیگیشف روس، اوداچین اوکراینی و اشتاینر آلمانی و همین‌طور شرباتیس در من ایجاد شده بود باعث شد بخشی از توانایی‌های جسمانی‌ام در حین مسابقه کم شود. شاید به همین خاطر هم در حرکت یکضرب نتوانستم وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر ببرم.

این وزنه‌بردار جوان با اشاره به حرکت‌های دوضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم مسابقات جهانی آنتالیا ادامه داد: داستان حرکت دوضرب متفاوت بود و من پس از آنکه متوجه آسیب دیدگی جدی‌ترین رقیبم، چیگیشف شدم، خیالم از بابت قهرمانی در مجموع دو حرکت راحت شد و تا حدودی انگیزه‌ام را برای ادامه رقابت از دست دادم. به همین خاطر با کمترین تمرکز برای مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرم روی تخته رفتم و در نهایت نتوانستم این وزنه را روی سرم ببرم.

قوی‌ترین مرد سال ۲۰۱۰ جهان افزود: در مجموع فکر می‌کنم آن چیزی که در جریان مسابقات دسته ۱۰۵+ دیدید، تمام توانایی من نبود. نتیجه ایده آل من در آنتالیا کسب ۳ مدال طلا بود، اما به هر حال خوشحالم که در حضور تمام مدعیان این وزن، بهترین مدال طلا که همان مدال طلای مجموع دو حرکت است، به من رسید تا سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه این قهرمانی در سالن محل برگزاری مسابقات طنین‌انداز شود.