رییس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: «برای ورود به مقوله خصوصی‌سازی در فوتبال باید به روش‌هایی که مورد استفاده سایر کشورهای پیشرو بوده توجه نمود و دلایل پیشرفت آنها را موشکافانه جست‌وجو کرد. باید بپذیریم که امروز فوتبال بدون حضور بخش خصوصی نمی‌تواند یک رشته موفق باشد. در جهان امروز بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی و تجاری هم به اهمیت و نقش فوتبال در گسترش بازار خود واقفند.»

علی کفاشیان گفت: جهان فوتبال معتقد است بدون حضور موثر و فعال بخش خصوصی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. اعتقادی که بیشتر کشورهای دارای فوتبال برتر از سال‌ها پیش به آن رسیده‌اند و ملاک عمل قرار داده اند.» وی ادامه داد: «آثار و تبعات حضور بخش‌های خصوصی را می‌توان در تمامی ابعاد فوتبال امروز ملاحظه کرد. برندهای معتبر و صاحب نام از حمایت تیم‌های باشگاهی و ملی گرفته تا حضور تبلیغاتی در میادین و عرصه‌های رسانه‌ای فوتبال حضور فعالی دارند. در کشور ما نیز چنین جریان‌هایی در حال شکل‌گیری است و امیدواریم این زمینه بیش از پیش فراهم شود.»وی تاکید کرد: «خوشبختانه در ایران برندهای معتبر و قدرتمندی وجود دارند که قادرند در عرصه‌های ملی و فراملی از فوتبال ایران حمایت کنند. حضور شرکت زر ماکارون در عرصه فوتبال غرب آسیا نیز موید این توان بالقوه است، لیکن باید راه و روش مناسبی مدنظر باشد که ورود بخش خصوصی ایران تداوم بیابد.»اگر امروز شرکتی مانند زرماکارون، حامی مسابقات فوتبال غرب آسیا می‌شود، به معنای آن است که در آینده بخش خصوصی ایران می‌تواند گام‌های بلندتری را در راه مسابقات بین‌المللی بردارد.

اطلاق عنوان جام زرماکارون به مسابقات فوتبال غرب آسیا، یک افتخار بزرگ برای ایران و فوتبال آن است. پس باید به چنین شرکت‌هایی بها داد و راه ورودشان به دنیای پرهیجان فوتبال را هموار ساخت، زیرا در چنین صورتی می‌توان به آینده فوتبال ایران امیدوار بود.»