فیفا استفاده از سیستم TMS، سیستم انطباق نقل و انتقالات بازیکن را در همه کشورهای عضو اجباری کرد تا همه انتقالات بین‌المللی بازیکنان آنلاین ثبت شود. فیفا این سیستم را برای انتقال سریع‌‌تر، راحت‌‌تر و شفاف‌‌تر بازیکنان در نظر گرفته است. این سیستم در فوریه ۲۰۰۸ به صورت آزمایشی در ۱۸ کشور راه‌اندازی شد و حالا استفاده از آن برای همه کشورها الزامی شده است.

سپ بلاتر، رییس فیفا می‌گوید: «لحظه‌ای تاریخی برای فوتبال رقم خورد. TMS سیستم اینترنتی ساده‌ای است، اما تاثیر بسیار زیادی روی نقل و انتقالات بازیکنان بین باشگاه‌های دنیا خواهد گذاشت. حالا دیگر مقامات فیفا درباره هر انتقالی جزئیات بیشتری خواهند دانست. مهم‌تر از همه این که شفافیت انتقالات بازیکنان بیشتر می‌شود و می‌توانیم مسائلی مانند مبارزه با پولشویی و مراقبت از بازیکنان کم سن و سال را راحت ‌تر انجام دهیم.»

طبق این سیستم دو باشگاهی که انتقالات بین آنها انجام می‌شود، باید اطلاعات یکسانی را در TMS وارد کنند. در غیر این صورت انتقال انجام نمی‌شود و اتحادیه فوتبال مورد نظر نمی‌تواند ITC (گواهینامه انتقال بین‌المللی) بازیکن را صادر کند.

در هر انتقالی باید بیش از۳۰ مورد ثبت شود. اطلاعات بازیکن، جزئیات باشگاه، تمامی پرداخت‌ها از قبیل میزان، زمان‌بندی و جزئیات بانک‌ها و مبالغی که به باشگاه‌های قبلی بازیکن پرداخت می‌شود، کپی‌هایی از اسناد شناسایی بازیکن، قرارداد کاری او و قرارداد بین باشگاه جدید و قدیمی او باید آپلود شود و ...اطلاعات این اسناد با اطلاعات واردشده مطابقت داده می‌شود.

سیستم قبلی بر مبنای کاغذ بود و این سیستم جایگزین آن می‌شود. با این سیستم سابقه بازیکنان نگه داشته می‌شود و می‌توان مطمئن شد که اگر بازیکن جوانی در باشگاهی پرورش یابد، ولی به باشگاه دیگری برود، باشگاه قبلی او مبلغ مناسبی برای این انتقال دریافت کند.

انتقال بازیکنان زیر سن قانونی هم از سوی فیفا بررسی خواهد شد و این انتقالات باید اول از سوی کمیته وضعیت بازیکنان فیفا مورد تایید قرار بگیرد.