نادال: هیچ‌وقت بهتر از فدرر نبوده‌ام

رافائل نادال، قهرمان مسابقات یو‌اس‌اوپن معتقد است که او هیچ وقت بهتر از راجر فدرر رقیب خود نبوده است. به گزارش دیلی‌استار، نادال ۲۴ ساله هنوز هفت عنوان کمتر از فدرر دارد و معتقد است این موضوع شانس او را برای مقایسه با فدرر کم کرده است.

نادال می‌گوید:‌ «فکر می‌کنم اینکه بهتر از فدرر هستم یا بدتر، مقایسه احمقانه‌ای است؛ چراکه تعداد عناوینی که من و فدرر کسب کرده‌ایم خود گویای همه‌چیز است، کاملا مشخص است که او از من بهتر است. در حال حاضر این واقعیت انکارناپذیر است و واقعیتی است که من در تمام طول عمرم با آن کنار آمده‌ام.»

نادال در مورد فدرر گفت: «رسیدن به ۱۶ عنوان برای من خیلی دور از دسترس است. برای من راجر همواره یک الگو بوده است؛ چراکه او در تمام دوران تنیس بازی کردنش در حال پیشرفت است و هر روز بهتر از دیروز است و این موضوع بسیار مهمی برای الگو‌برداری از هرکسی است و من هم همین کار را انجام می‌دهم.»

نادال معتقد است که همه تنیسورهای بزرگ فعلی جهان هنوز با فدرر فاصله دارند: «به نظر من هنوز برای مقایسه من با او خیلی زود است، چون که او خیلی از من بهتر است. او بزرگانی مثل اندی ماری را برده است و نه‌تنها من بلکه خیلی از بزرگان هنوز در حد او نیستند.»

او در مورد خودش گفت: «من از سال گذشته تا به حال خیلی پیشرفت کرده‌ام؛ اما این کافی نیست و من هنوز یک بازیکن تمام عیار نیستم، هرکسی می‌تواند پیشرفت کند. برای من مهم‌ترین چیز موفقیت، قهرمانی و پیشرفت است، مانند کاری که در این تورنمنت کردم.»

جوکویچ صربستانی هم که در فینال یوس‌‌اوپن با نادال بازی کرد، از او تعریف کرده است: «نادال پتانسیل این را دارد که بهترین در دنیا باشد. او در مقابل من بهترین بازی که تا به حال از او دیدم را به نمایش گذاشت و نشان داد که چقدر پیشرفت کرده است.

پیشرفت او در سرویس‌ها، سرعت دویدن و جایگیری‌ها به خوبی قابل رویت بود.»