کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: این رسم چندین ساله فوتبال ایران است که اگر بازیکنی از تیم ملی خداحافظی کرد، مسوولی از فدراسیون فوتبال با او تماس نگیرد. مهدی مهدوی‌کیا درباره ناراحتی وحید هاشمیان از مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال این رسم چندین ساله فوتبال ایران است که اگر بازیکنی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد، مسوولی از فدراسیون فوتبال با او تماس نگیرد. این یک رسم شده؛ در حالی که در دیگر کشورها رسم جور دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید بازی با برزیل زمان خوبی برای خداحافظی شما، کریم باقری، وحید هاشمیان و ... است ،گفت: پس از سال‌ها فرصتی فراهم آمده که تیم ملی ایران به مصاف تیمی قدرتمند برود. بنابراین باید سرمربی تیم از این فرصت برای آماده کردن تیم جهت حضور در جام ملت‌های آسیا استفاده کند. قطبی باید نفرات اصلی و ذخیره‌اش را برای این رقابت‌ها بشناسد و این بازی می‌تواند کمک زیادی به او باشد.

مهدوی‌کیا درباره بازی برابر برزیل هم گفت: اگر تیم ملی برزیل با نفرات اصلی‌اش به ابوظبی بیاید، آزمایش خیلی خوبی برای تیم ملی خواهد بود و در کل برگزاری این بازی جای امیدواری است. وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید بازی با برزیل به دلیل پیشرفت فوتبال ایران بوده یا دیداری است که اتفاقی برگزار خواهد شد، گفت: این بازی ربطی به پیشرفت فوتبال ما ندارد. در زمانی هم که ما بازی می‌کردیم، دیداری با تیم ملی آلمان انجام دادیم که توانست خیلی به ما کمک کند و امیدوارم این بازی به تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا کمک کند.