وداع زودهنگام جوانان فوتبالیست ایران

گروه ورزش- تیم فوتبال جوانان کشورمان که مدعی نخست قهرمانی در مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا به‌شمار می‌آمد، با قبول شکست در دیدار برابر استرالیا وداعی زودهنگام با این پیکارها داشتند. تیم فوتبال جوانان کشورمان از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه در دیداری که حکم مرگ و زندگی را داشت در ورزشگاه لینزی چین به مصاف استرالیا رفت تا بخت صعود از گروه D مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا را برای خود زنده نگاه دارد؛ اما برخلاف آنچه تصور می‌شد، شاگردان دوستی مقابل حریف قدرتمند خود با نتیجه ۳ برصفر تن به شکست دادند. تیم جوانان کشورمان که مدعی اصلی قهرمانی سی و ششمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا بود، با دو شکست پی‌درپی برابر تیم‌های کره جنوبی (۲ برصفر) و استرالیا (۳ برصفر) شانس راهیابی به مرحله دوم مسابقات را از دست داد. این تیم روز جمعه هفته جاری در دیداری تشریفاتی مقابل تیم یمن صف آرایی خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت:‌ شرمنده مردم، مربیان زحمتکش و فدراسیون فوتبال ایران هستم و تمام تقصیرات حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم.

علی دوستی مهر پس از شکست تیم جوانان ایران و حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران توجه بسیار زیادی به ساختن تیم‌های پایه دارد. برای این تیم با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی مختلف سرمایه‌گذاری بسیاری شده است. ما با تیم‌های بزرگی بازی کردیم و موفق بودیم. در این بازی هم بازیکنان ما در یک نیمه تلاش بسیار زیادی انجام دادند، ما تنها یک نیمه بازی کردیم و علت آن هم نداشتن ابزارهای لازم بود.

دوستی مهر تاکید کرد: من مقصر این شکست هستم و تمام مسوولیت‌های حذف ایران از قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم. من شرمنده مردم ایران و تمام مربیان زحمتکشی که در اقصی نقاط آن هستند، شده و اعلام می‌کنم نتوانستم پاسخ اعتماد فدراسیون فوتبال را بدهم. مسوولان فدراسیون به من اطمینان کردند و من به عنوان مربی پاسخ‌شان را ندادم.