نیجریه حریف تیم ملی فوتبال ایران شد

رییس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار تیم ایران برابر نیجریه در ۲۶ آبان خبر داد. عباس ترابیان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: یکشنبه قرارداد این بازی منعقد شد و تیم ملی نیجریه روز ۲۶ آبان با تمامی‌ستارگانش در تهران به مصاف تیم ایران خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارگزاری رسمی ‌این بازی را ترتیب داد، گفت: چیزی که باید در کشور ما جا بیفتد این است که در فوتبال حرفه‌ای دنیا این کارگزاران هستند که این بازی‌ها را ترتیب می‌دهند. هیچ یک از کشورهای دارای سبک بالای فوتبال و شناخته شده به ندرت به صورت مستقیم با فدراسیون دیگری توافق می‌کنند. لذا ما باید وارد بازار خرید و فروش این بازی‌ها شویم و طبق تاکید فیفا باید از طرف کارگزار فیفا وارد شویم تا تمامی‌ مراحل قانونی رعایت بشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازی برای ما هزینه دارد، گفت: قطعا این چنین است. ما هزینه‌ای را باید بپردازیم. با این حال شرایط خوبی است. ما به توافق رسیدیم که از طریق اسپانسرینگ این کار انجام بشود.

ترابیان افزود: این آخرین بازی ما در ایران خواهد بود؛ چرا که دسامبر تیم به ابوظبی می‌رود و در کمپی اردو می‌زند. ۲۸ یا ۲۹ دسامبر با قطر بازی خواهیم داشت. محل دقیقی مشخص نشده و برای سوم یا چهارم ژانویه بازی دیگری با یک تیم دیگر خواهیم داشت.

ترابیان درباره احتمال خداحافظی برخی بازیکنان ملی از جمله مهدوی‌کیا و ‌هاشمیان هم گفت: به هر حال این بازی در کشور خودمان برگزار می‌شود و دست و بال‌مان باز است. اگر سرمربی تیم ملی بخواهد می‌شود. ما در امارات هم در حد توان مان هر کاری لازم بود برای کریم باقری کردیم.