تیم والیبال برزیل قهرمان جهان شد

گروه ورزش - در دیدار نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان که در سالن «پالالوتوماتیکا» شهر رم ایتالیا و در حضور ۱۱۶۰۵ تماشاگر برگزار شد، تیم برزیل در مصاف با کوبا به برتری ۳-صفر دست یافت و جام قهرمانی را برای سومین‌بار به خانه برد. برزیل مدافع عنوان قهرمانی که برای سومین بار متوالی به فینال این مسابقات رسیده بود با یک بازی دیدنی با امتیازاتی که به ویژه در سرویس به دست آورد کوبا را در سه گیم متوالی با نتایج (۲۵-۲۲)، (۲۵- ۱۴) و (۲۵- ۲۲) شکست داد.

دیدار برزیل و کوبا یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید و در نهایت برزیل ۷۵ امتیاز و کوبا ۵۸ امتیاز کسب کردند.

برزیل در این دیدار با دفاع‌های پی‌در‌پی از سوی لوکاس، دانته و رزنده و آبشارهای ویستو در شرایطی استثنایی قرار داشت.

لئوناردو ویسوتو با کسب ۱۹ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار شناخته شد. در تیم کوبا نیز ویل فردولئون توانست ۱۵ امتیازبه دست آورد.

حضور لوسیو مدافع و کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل و مدافع کنونی تیم اینترمیلان در استادیوم محل برگزاری دیدار فینال نیز از حواشی این دیداردیدنی بود.

دیدار رده بندی این مسابقات نیز بین تیم‎های صربستان و ایتالیا برگزار شد که در نهایت تیم صربستان با پیروزی ۳ بر ۱ ایتالیا میزبان رقابت‌ها را شکست داد. صربستان (۲۵- ۲۱)، (۲۵- ۲۰) و (۲۵- ۱۹) گیم‌های اول، دوم و چهارم را به سود خود به پایان برد و تنها در گیم سوم با نتیجه (۲۶- ۲۸) بازی را به ایتالیا واگذار کرد تا به مقام سوم جهان دست یابد. ایتالیا در حالی که در مسابقات ۱۹۹۰ برزیل، ۱۹۹۴ یونان و ۱۹۹۸ ژاپن فاتح جام قهرمانی شده بود، نتوانست با وجود میزبانی بر سکوی سوم این رقابت‌ها نیز تکیه زند. رده‌بندی ۱۲ تیم اول این رقابت‌ها به این شرح است: برزیل، کوبا، صربستان، ایتالیا، روسیه، آمریکا، بلغارستان، آلمان، آرژانتین، چک، فرانسه و اسپانیا.