در آغازین شب بازی‌های این فصل NBA، تیم‌های حاضر در این لیگ رکوردی جدید را در استفاده از بازیکنان ملی‌پوش برجای گذاشتند. به گزارش یورواسپرت، طبق آمارهای اعلام شده مشخص شد که سی تیم حاضر در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در آغازین شب بازی‌های این فصل از ۸۴ بازیکن ملی پوش از ۳۸ کشور جهان در ترکیب خود استفاده کرده‌اند که این رکوردی جدید برای این لیگ محسوب می‌شود.

پیش از این در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ تیم‌های NBA در ابتدای فصل از ۸۳ بازیکن خارجی استفاده کرده بودند. این در حالی است که یک دهه قبل در این لیگ تنها ۴۵ بازیکن ملی پوش از ۲۸کشور حضور داشتند.

در بین این سی تیم تنها دو تیم در آغاز بازی‌های این فصل از بازیکن خارجی استفاده نکردند و تورنتو با ۶ بازیکن خارجی بیشترین تعداد را در اختیار داشت. دالاس و یوتا از ۵ بازیکن استفاده می‌کنند و ۸ تیم چهار بازیکن خارجی در اختیار دارند.

تورنتو که تیمی‌از آمریکای شمالی و کانادا است، ۶ بازیکن خارجی‌اش را از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، لیتوانی، برزیل، نیجریه و استرالیا به خدمت گرفته است.

فرانسه یازده بازیکن در لیگ دارد و پس از آن کشور ترکیه با ۵ بازیکن قرار دارد. آرژانتین، اسپانیا، برزیل، کانادا و استرالیا هر کدام چهار بازیکن در NBA دارند. در فصل قبل ۷۹ بازیکن ملی‌پوش از ۳۵ کشور در لیگ حضور داشتند. غالبا تمامی ‌بازیکنانی که در این لیگ بازی می‌کنند در تیم‌های ملی کشورهایشان عضویت دارند. از کشورما هم حامد حدادی در این لیگ حضوردارد.