گروه ورزش- تیم فوتبال امید کشورمان دریک بازی عجیب؛ درحالی که با نتیجه ۳بریک وتا دقیقه ۷۸ مقابل تیم کره‌جنوبی پیش بود درنهایت با نتیجه ۴بر۳ به این تیم باخت تا این تیم که با هزینه و حواشی‌های فراوان به بازیهای آسیایی گوانگجو اعزام شده بود حتی از گرفتن مدال برنز هم عاجز باشد. اما با وجود این ناکامی،علی کفاشیان معتقد است که تیم ملی امید آینده روشنی دارد، به شرط آن که تمرین‌های تدارکاتی و فنی مناسبی داشته باشد. رییس فدراسیون فوتبال درباره شکست تیم امید از کره جنوبی در دیدار رده بندی بازی‌های آسیایی گفت: بازیکنان ایران دقت نکردند و بازی برده را باختند. ما طی ۵‌،‌ ۶ دقیقه آخر دو گل خوردیم. البته در فوتبال پیش می‌آید. ورزش همیشه همین گونه بوده است. در همین بازی‌ها و در ثانیه‌های آخر در رشته هندبال گل زدیم و به فینال رسیدیم.

کفاشیان گفت: تیم ایران مقابل ژاپن و کره خوب کار کرد اما این دو تیم در زمین از نظر بعد فنی از ما قوی‌تر بودند. در حالی که بچه‌های ما از لحاظ بعد جسمانی چیزی از آنها کم نداشتند.وی تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تقویت بعد فنی تیم ملی امید انجام داد. این تیم‌ تیم خوبی است. بسیاری از بازیکنان آن در لیگ برتر بازی می‌کنند و شرایط مناسبی دارند. باید بازی تدارکاتی انجام شده و جنبه‌های فنی تیم را تقویت کرد. ان‌شاءالله اگر برنامه‌ریزی مناسبی روی این تیم صورت بگیرد، تیم ملی امید در انتخابی المپیک موفق می‌شود.

کفاشیان درباره وضعیت غلامحسین پیروانی نیز گفت: در مورد این موضوع جلسه گذاشته و آنجا تصمیم‌گیری می‌کنیم.وی عملکرد تیم ملی امید را در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی مناسب دانست و گفت: ما تا نیمه نهایی بالا آمدیم. همیشه تیم‌های خوب به نیمه نهایی می‌رسند. برای توسعه بیشتر تیم امید باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در تیم‌های پایه، جوانان و جوانان صورت بگیرد.

از طرفی سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران نیز پس از این که بازیکنانش بازی برده را در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی گوانگجو به کره واگذار کردند، می‌گوید بازیکنانش خوب بازی کردند و او به عنوان سرمربی این باخت را بر عهده می‌گیرد و هیچ بهانه‌ای هم برای این شکست ندارد. غلامحسین پیروانی پس از باخت چهار بر سه تیم فوتبال امید ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی گوانگجو مقابل تیم امید کره جنوبی در جمع خبرنگاران و در نشست رسانه‌ای پس از بازی گفت: من فکر می‌کنم امروز تیم ما خوب بازی کرد. ما فوتبال خوبی را بازی کردیم، متاسفانه بازیکنان من فکر نمی‌کردند که فوتبال ۹۰ دقیقه یا حتی بیشتر از ۹۰ دقیقه است. ما بازی برده را باختیم ولی با این حال از آنها راضی‌ام و اگر هم دو باخت در این رقابت‌ها داشتیم باخت ژاپن و کره به عنوان دو تیم برتر آسیا بوده است. پیروانی در ادامه در پاسخ به سوالی که به موفقیت‌های تاریخی ایران در بازی‌های آسیایی اشاره داشت و از او پرسید که آیا این شکست فوتبال کام مردم را تلخ نخواهد کرد، گفت: نه، ‌چرا اینچنین شود، ما چندین سال است که به جام‌جهانی نرفتیم، باخت‌های ما تلخ است یا نرفتن به جام‌جهانی؟ این اتفاق بدتر از نرفتن به جام‌جهانی که نبود.