هفت رشته کمتر از حد انتظار ظاهر شدند

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: والیبال، تیراندازی و کاراته در حد انتظار کار کردند، اما شمشیربازی، بوکس، تیروکمان، جودو، اسکیت، والیبال ساحلی و فوتبال کمتر از حد انتظار ظاهر شدند. از شنا، شیرجه و بیلیارد هم انتظاری نداشتیم. بسکتبال ایران برنز گرفت

در بازی رده بندی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در گوانگجو، تیم ایران توانست ژاپن را با نتیجه ۷۴ به ۶۶ شکست دهد. ایران چهار سال پیش در بازی‌های آسیایی دوحه نیز به مدال برنز رسیده بود.

تیم‌ کبدی مردان ایران به مدال نقره رسید

تیم‌ملی کبدی مردان ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی با شکست ۳۷ بر ۲۰ مقابل قطب اول کبدی جهان یعنی هند به مدال نقره رسید.

پایان کار کشتی با هفت طلا، یک نقره و دو برنز

تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در پایان شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی مجموعا موفق به کسب هفت مدال طلا، یک نقره و ۲ مدال برنز شد و در هر دو رشته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

طلای ۹۶ کیلو برای رضا یزدانی

رضا یزدانی سومین مدال طلای کشتی آزاد،‌ را کسب کرد. یزدانی با این پیروزی مدال طلای وزن ۹۶ کیلو را به خود اختصاص داد. فردین معصومی نیز مدال برنز وزن ۱۲۰ کیلوی بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

نقره سجاد مرادی طلا شد

سجاد مرادی در دو۸۰۰ متر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو به قهرمانی رسید تا ایران نوزدهمین مدال طلا خود را هم در این بازی‌ها بگیرد. مرادی که به همراه برادرش امیر در این بازی‌ها می‌دوید، تا ۵۰۰ متر نفر سوم بود. امیرمرادی برادر سجاد که بزرگ‌ترین فداکاری را برای سجاد کرده بود، در دو ۸۰۰ متر بازی‌های آسیایی از خط پایان نگذشت.

چین رکورد تعداد مدال‌های طلا را شکست

چین رکورد تعداد مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی را در کشورش شکست. در روز دوازدهم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، رکورد مجموع مدال‌های بازی‌های آسیایی توسط چین با مجموع مدال‌های ۳۴۲ شکسته شد. پیش از این، کاروان ورزش چین در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن با کسب ۱۸۳ مدال طلا، ۱۰۷ نقره و ۵۱ برنز به مجموع مدال‌های ۳۴۱ رسیده بود که با این حساب دیروز چینی‌ها با کسب ۳۴۲ مدال خود که برنز رشته رگوی سپک‌تاکرای زنان بود، توانست این حدنصاب را بشکند.