پرسپولیس بدون کریم در تبریز

هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی طی امروز وفردا پیگیری می‌شود که شهرهای بزرگ کشور با معضل آلودگی هوا دست به گریبان هستند و همین مساله برگزاری برخی از دیدارهای‌این هفته را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. به گزارش مهر، تیم‌های لیگ برتری با کمترین وقفه از عصر امروز نیم فصل دوم رقابت خود را آغاز می‌کنند، آن هم در رقابتی تکراری، گروهی بقا و دوام و گروهی دیگر برای قهرمانی و‌ایستادن بر سکوهای بالای جدول. در زیر اشاره‌ای گذرا به مهم‌ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر خواهیم داشت که از عصر پنج‌شنبه با برگزاری پنج بازی به صورت همزمان آغاز می‌شود:

استیل آذین تهران - فولاد خوزستان

استیل آذین که مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال بود، نیم فصل اول ‌این رقابت‌ها را با ‌ایستادن بر سکوی هجدهم جدول رده‌بندی پشت سرگذاشت. برای استیل آذین که محمد خاکپور را به عنوان سرمربی انتخاب کرده نیم فصل دوم در حالی آغاز می‌شود که‌این تیم هدف اولیه‌اش رهایی از شرایط موجود است. استیل‌آذین در نخستین دیدار خود در نیم فصل دوم لیگ برتر در تهران پذیرای فولاد خوزستان است؛ تیمی که در نیم فصل اول آن هم در خانه، مغلوب سرخپوشان شده است.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس

فصل جدید مسابقات لیگ برتر با دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی آغاز شد، دیداری جنجالی که محرومیت و جریمه تیم تبریزی را به دنبال داشت و از آن تاریخ تا به امروز هواداران تراکتورسازی انتظار رویارویی با پرسپولیس، دایی و حبیب کاشانی را می‌کشند.

تراکتورسازان که مدعی‌اند تعداد طرفداران‌شان بیش از پرسپولیس - پرطرفدارترین تیم‌ایران - است، خود را رقیب‌این تیم می‌دانند و روی همین اصل بازی آنها با پرسپولیس به ویژه در تبریز حساس و ویژه می‌شود.

این بار اما پرسپولیس ضعیف‌تر از همیشه به تبریز می‌رود. تیمی‌ که طی سه هفته سه شکست سنگین را متحمل شده و از رده دوم جدول به سکوی پنجم سقوط کرده است، نمی‌تواند شرایط خوبی برای رویارویی با تراکتورسازی داشته باشد.

پرسپولیس امروز‌ این بار در حالی به تبریز می‌رود که کریم باقری را نیز در اختیار ندارد. اسطوره فوتبال تبریز با حضورش در‌این بازی می‌توانست از فشار بی‌امان تماشاگران تبریزی بکاهد؛ اما چه سود که او نیست تا دایی و تیم بحران زده‌اش در شرایطی سخت‌تر به مصاف تراکتور بروند.

پیکان قزوین - ذوب‌آهن اصفهان

پیکان قزوین با پیروزی ۳ برصفر مقابل پرسپولیس «کارستان» کرد. ‌این تیم که از انتهای جدول فرار کرده است در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر میزبان ذوب‌آهن، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا است. «ذوب‌آهن» برای ادامه راه «پیکان» در جاده لیگ برتر هدف اصلی حمید علیدوستی و شاگردان در‌ این بازی است. از سوی دیگر تیم ذوب‌آهن هم در پی یک پیروزی خارج از خانه مقابل پیکان است؛ چرا که اگر به نتیجه‌ای غیر از ‌این فکر کند، باید خود را برای تحویل دادن صدر جدول به استقلال یا سپاهان آماده کند.

استقلال تهران - شهرداری تبریز

تیم استقلال هم از بهترین‌های نیم فصل اول لیگ برتر بود.‌این تیم که با پیروزی در مصاف با تیم‌های بالانشین جدول رده بندی لیگ برتر در حد یک مدعی نشان داده است، در هفته هجدهم در حالی از شهرداری تبریز پذیرایی می‌کند که تا صدر جدول فقط ۲ امتیاز فاصله دارد. استقلال در نیم فصل اول تنها دو پیروزی خارج از خانه به دست آورد که یکی از آنها مقابل همین شهرداری تبریز بود. تیم مظلومی ‌اگر در بازی فردا نیز موفق به شکست شهرداری شود و ذوب‌آهن در مصاف پیکان امتیاز از دست بدهد، تیم مظلومی ‌به یک‌قدمی ‌صدر جدول می‌رسد، رویایی که تحقق آن بهترین شروع برای آبی پوشان است.

- برنامه دیدارهای هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - ۱۸/۹/۸۹

استیل‌آذین تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید دستگردی تهران.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز.

سپاهان اصفهان - راه‌آهن شهرری، ساعت ۱۵، ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر.

پیکان قزوین - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهیدرجایی قزوین.

نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران.

جمعه - ۱۹/۹/۸۹

صبای قم - سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگارامام(ره) قم.

مس کرمان - پاس همدان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید باهنر کرمان.

استقلال تهران - شهرداری تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی تهران.

صنعت نفت آبادان - شاهین بوشهر، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان.