تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی منتقل می‌شود!

تاکید رییس‌جمهور مبنی بر واگذاری یک تیم لیگ برتری فوتبال به استان مرکزی به احتمال فراوان منجر به انتقال تیم نفت تهران به این استان خواهد شد. در جلسه سه‌شنبه شب هیات دولت که در استان مرکزی برگزار شد، علی اکبر شعبانی فرد، استاندار مرکزی بحث انتقال یک تیم لیگ برتری فوتبال کشورمان به این استان را مطرح کرد.

شعبانی فرد با اشاره به پتانسیل ویژه استان مرکزی در اداره یک تیم لیگ برتری فوتبال تاکید کرد، این استان با داشتن شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی بزرگ این توانایی و قابلیت را دارد که از این تیم حمایت کافی و لازم را داشته باشد.

به دنبال طرح این موضوع سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت اعلام آمادگی کرد که مقدمات انتقال تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی را فراهم آورد تا این استان از ظرفیت‌های خود برای حضور در سطح اول فوتبال کشور استفاده کند.

احمدی‌نژاد نیز در جلسه سه‌شنبه شب هیات دولت با اشاره به افزایش ۵/۲ برابری سرانه فضاهای ورزشی استان بر لزوم انتقال تیم‌ فوتبال لیگ برتری به استان مرکزی تاکید کرد و گفت: ورزش استان نیازمند ایجاد تحرک و جهش است و مسوولان ورزشی با واگذاری تیم فوتبال به استان می‌توانند حرکت موثری در ارتقای ورزش استان ایجاد کنند.

اگر انتقال تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی صورت بگیرد، این تیم پس از راه‌آهن، پاس و صباباتری چهارمین تیم تهرانی است که به خارج از این استان منتقل می‌شود.

به اعتقاد اکثر کارشناسان ورزشی انتقال تیم‌های ورزشی به استان‌های دیگر باعث بی‌ثباتی و بی‌هویت شدن این تیم‌ها خواهد شد. مهم‌ترین نمونه این موضوع می‌توان به تیم پاس تهران اشاره کرد که با انتقال به همدان هیچ وقت شرایط مناسب قبل خود را تجربه نکرد.