مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس پس از ناکامی‌در کسب میزبانی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ تصمیم گرفته‌اند، «دیوید بکام» را به عنوان رییس آینده ‌این اتحادیه انتخاب کنند. به گزارش نشریه «نیوز آو د ورلد»، هدف اتحادیه فوتبال انگلیس از‌ این کار، ظاهرا بازگرداندن آبروی از دست رفته آنها به دنبال شکست مقابل روس‌ها در رای گیری برای انتخاب میزبان جام‌جهانی است. البته اتحادیه انگلیس‌این را هم می‌داند که رمز موفقیت آلمان برای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶، استفاده از «فرانس بکن باوئر» بازیکن افسانه‌ای ‌این کشور در پیشنهاد خود بود، در حالی که «میشل پلاتینی» رییس کنونی یوفا نیز وجهه فرانسه را ارتقا داده است.

گفته می‌شود بکام به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس که سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد و رئال مادرید را هم در کارنامه دارد، به دلیل شهرت جهانی خود به افزایش اعتبار اتحادیه انگلیس کمک خواهد کرد.

ستاره تیم لس آنجلس گالکسی یکی از اعضای تاثیرگذار کمیته حمایت از میزبانی انگلیس برای جام جهانی ۲۰۱۸ بود و علاوه بر‌این تلاش‌های او که منجر به رسیدن میزبانی المپیک ۲۰۱۲ به لندن شد، تحسین بسیاری را برانگیخت. نیوز آو د ورلد افزوده است: تا زمانی که بکام با تمام زوایای کار آشنا شود، یک رییس موقت برای اتحادیه انتخاب خواهد شد. اتحادیه قصد دارد از‌این طریق زمینه را برای حضور بکام در کمیته اجرایی فیفا فراهم کند.