رمضان قدیروف رییس‌جمهور چچن ابراز امیدواری کرد تا مرکز این جمهوری خود مختار یعنی شهر کروژنی به عنوان یکی از شهرهای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شود. به گزارش برنا و به نقل از rian.ru، کروژنی در قلب روسیه قرار گرفته، اما با این حال در میان ۱۳ شهر انتخابی روس‌ها از جمله مسکو، سن‌پطرزبورگ، سوچی و ... قرار ندارد.

این جمهوری خودمختار در بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ دو جنگ سخت و بی رحمانه را با روسیه داشته که به همین دلیل برای میزبانی جام‌جهانی انتخاب نشده است.قدیروف با بیان اینکه نسبت به تغییر ذهنیت مسوولان روسی خوش‌بین است، گفت: مردم چچن واقعا فوتبال را دوست دارند و ما تلاش می‌کنیم تا حداقل یکی از دیدارها را میزبانی کنیم. این رخداد می‌تواند انگیزه زیادی را برای پیشرفت ورزش نه تنها در چچن، بلکه در تمام مناطق جنوبی روسیه و کوه های قفقاز بدهد.

وی در ادامه افزود: در قفقاز همه فوتبال را دوست دارند. ما در کروژنی ساخت و ساز ورزشگاه مرکزی را کامل کرده‌ایم و در حال حاضر این ورزشگاه می‌تواند از مهم‌ترین بازی‌ها در بالاترین سطح میزبانی کند. ما اطمینان داریم که شهرمان در آینده می‌تواند از بازی‌های بسیار مهم پذیرایی کند.