اریکسون مربی تیم ملی ایران؟

مدیر کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: ما با مارادونا هم دیدار نکرده‌ایم و می‌خواهم روشن کنم که دوست داریم او و دیگر بازیکنان بزرگ را به ایران دعوت کنیم. اما او را به عنوان مربی بعدی خود نمی‌خواهیم. فدراسیون فوتبال ایران علاقه خود به استخدام سون گوران اریکسون برای هدایت تیم ملی را نشان داده و گفته که دیه‌گو مارادونا مربی تیم ملی نمی‌شود.عباس ترابیان، به یورو اسپورت گفته که جست‌وجو برای یافتن جانشین افشین قطبی ادامه دارد. قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا در قطر مربی تیم ملی خواهد بود.

اریکسون که اخیرا پستی در لسترسیتی گرفته به شدت در چارچوب مذاکرات قرار می‌گیرد. ترابیان می‌گوید: «بسیار خوشحال خواهیم شد، اگر آقای اریکسون را بیاوریم، او تجربه بسیاری دارد.»

اریکسون پس از دوران مربیگری درخشانی که در سرتاسر اروپا داشت، مربی تیم‌های ملی انگلیس، مکزیک و ساحل عاج هم بوده است.

ترابیان گفته، البته هنوز تماسی با مربی سوئدی گرفته نشده است: «ما پس از جام ملت‌ها تکلیف مربی جدید را مشخص خواهیم کرد. اگر مربی خارجی انتخاب کنیم من مسوول استخدام خواهم بود. ما با آقای اریکسون دیدار نکرده‌ایم. روزنامه‌های خیلی زیادی در ایران هستند و دوست دارند خبرهایی که خودشان ساخته‌اند را منتشر کنند.»

مارادونا که مربی تیم آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ بود هم به عنوان نامزد مربیگری ایران معرفی شده بود، اما ترابیان می‌گوید چنین چیزی حقیقت ندارد: «یک چیز قطعی است: این شغل با وجود شایعات، به دیه‌گو آرماندو مارادونا پیشنهاد نخواهد شد.ما با مارادونا هم دیدار نکرده‌ایم و می‌خواهم روشن کنم که دوست داریم او و دیگر بازیکنان بزرگ را به ایران دعوت کنیم، اما او را به عنوان مربی بعدی خود نمی‌خواهیم.»