بکام موفق‌ترین شخصیت ورزشی سال 2010 انگلیس

دیوید بکام در مراسمی که در بیرمنگام برگزار شد، جایزه موفق‌ترین شخصیت ورزشی سال ۲۰۱۰ انگلیس را به خود اختصاص داد. به گزارش رویترز،‌این بازیکن اسبق تیم ملی انگلستان و کنونی تیم لس آنجلس گالکسی درحالی‌این جایزه را دریافت کرد که زندگی پرفراز و نشیبی و غیرمعمولی دارد.

در‌این مراسم که برترین‌های ورزشی انگلستان معرفی شدند، بکام جایزه‌ای گرفت که معمولا به ورزشکارانی داده می‌شود که در طول زندگی خود به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند و همچنین موفق شده‌اند در ورزش دنیا اثر گذار باشند. پیش از بکام افرادی همچون بابی چارلتون در سال ۲۰۰۸، پله در سال ۲۰۰۵، جورج بست در سال ۲۰۰۲ و سرالکس فرگوسن در سال ۲۰۰۱‌ این جایزه را به خود اختصاص داده بودند.

۱۸ سال فوتبال حرفه‌ای که شامل ۶ قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه منچستر و رئال مادرید بوده، عاملی برای انتخاب بکام برای دریافت‌این عنوان بوده است. ضمن‌ اینکه او در راه کسب میزبانی المپیک لندن تلاش فراوانی داشت؛ اگرچه در کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۱۸ ناکام بود.

همچنین در‌این مراسم کارلو آنچلوتی به عنوان برترین مربی سال انگلستان انتخاب شد و کالین مونتگومری گلف باز بریتانیایی برترین ورزشکار ‌این کشور لقب گرفت.