دل پیرو: سال خوبی بود‌، به امید 2011

فصل به پایان نرسیده، اما سال میلادی رو به اتمام است و بازیکنان تیم‌های اروپایی برای گذراندن روزهای پایانی سال در تعطیلات به سر می‌برند، کاپیتان بیانکونری معتقد است یوونتوس سال ۲۰۱۰ را در شرایطی مطلوب و فرمی‌خوب به اتمام رسانده و از نظر هماهنگی و شخصیت تیمی‌اوضاع خوبی دارد. به گزارش گل و به نقل از سایت یوونتوس دات آر دل پیرو می‌گوید: سال ۲۰۱۰ را در شرایطی خوب در جدول رده‌بندی و موفقیت‌های تیمی‌به پایان رساندیم و می‌دانیم که در شروع سال جدید نیز این روند را باید ادامه دهیم. الکس با ابراز تاسف از نتیجه به دست آمده در آخرین دیدار سال می‌گوید: متاسفانه یک تساوی نتیجه پایانی ما بود، به هر حال در برابر تیمی‌خوب به میدان رفتیم که در زمین بازی بسیارخوب ظاهر می‌شود، تیم ما نیز در یک نیمه ده نفره بود، اما خصوصیات خود را حفظ کرد گویی که بازیکنان دو تیم برابرند. دل پیرو ادامه می‌دهد: من نیز از نتیجه که در ورونا به دست آمد متاسفم و از نبودم در این دیدار، نخستین دیداری بود که به دلیل مصدومیت نتوانستم در کنار تیم باشم ( آخرین مصدومیت الکس به دیدار یووه برابر آتالانتا در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد) در تورینو ماندم و بازی را دنبال کردم باید بگویم می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم.

خبرنگاران از او در خصوص شرایط بدنی و فیزیکی‌اش سوال کردند که وی گفت: در چند روزگذشته معایناتی را دنبال کردم و با عکس‌برداری به بررسی شرایط مصدومیت پرداختیم. به نظر مصدومیت شدیدی نیست و مشکل جزئی در عضله پای راست وجود دارد که امیدوارم در این مدت که در تعطیلات هستیم برطرف شود و من خیلی زود به تمرینات پس از بازگشت از تعطیلات برگردم و در برابر پارما در ترکیب

قرار بگیرم. به هر حال من از شرایط مثبت یوونتوس در هفته‌های اخیر بسیار خوشحالم و امیدوارم با استراحتی که انجام خواهم داد با بهترین فرم به ترکیب و تمرینات بازگردم.