گروه ورزش- افشین قطبی از پیروزی شاگردانش برابر آنگولا در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا ابراز رضایت کرد. تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی‌اش پیش از شروع جام ملت‌های آسیا توانست آنگولا را با تک‌گل جواد نکونام در وقت‌های تلف شده نیمه دوم شکست دهد.

شاگردان افشین قطبی در این بازی نسبت به مسابقه‌های تدارکاتی دیگرش عملکرد بهتری را ارائه داد و در دفاع و حمله بهتر کار کرد. آنگولا در این مسابقه بازی فشرده‌ای داشت و فرصت‌هایی را هم به دست آورد، در نتیجه اشتباه بازیکنان ایران در ارسال پاس به هم تیمی‌هایشان بود.

سرمربی تیم ملی ایران پس از پایان بازی از بازی خوب مردانش ابراز رضایت کرد و گفت: در بازی برابر آنگولا بهتر از مسابقه با قطر بازی کردیم. خوشحالم که رفته‌رفته به آمادگی مورد نظر می‌رسیم. قطبی همچنین گفت:‌ در ۵ روز باقیمانده فرصت داریم تا با تمرین بیشتر به هماهنگی مورد نظر برای رقابت‌ها دست پیدا کنیم.تیم ملی ایران با ترکیب سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سید جلال حسینی، ‌هادی عقیلی، جواد نکونام، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان (محمد نوری)، پژمان نوری (ایمان مبعلی)، غلامرضا رضایی (محمدرضا خلعتبری)، مسعود شجاعی (آرش افشین)، کریم انصاری فرد (محمد غلامی) ‌(رضا نوروزی) بازی کرد. بازیکنان تیم ملی ایران بدون آسیب‌دیدگی اردوی قطر را به پایان برده و از دیروز در تهران تمرین می‌کنند.

تمام بازی‌های جام ملت‌های آسیا از تلویزیون پخش می‌شود

تمام بازی‌های پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. شبکه سوم سیما از روز جمعه ۱۷ دی‌ماه و همزمان با آغاز رسمی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا اقدام به پخش زنده این رقابت‌ها خواهد کرد که تا روز شنبه ۹ بهمن‌ماه این برنامه ادامه خواهد یافت. پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا تنها شامل دیدارهای تیم ملی ایران نمی شود و تمامی بازی‌های جام ملت‌ها به روی آنتن خواهد رفت.

تیم ایران در گروه D این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، کره شمالی و عراق همگروه است و اولین بازی‌اش در روز ۲۱ دی با عراق برگزار می‌شود.