نظرم عوض نشده، قهرمان جام می‌‌شویم

گروه ورزش- سرمربی تیم ملی ازبکستان همچنان باور دارد که تیمش می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود. وادیم آبراموف پس از پیروزی تیمش مقابل اردن و راهیابی به مرحله‌ نیمه نهایی جام ملت‌های آ‌سیا گفت:‌ باکائف هر دو گل ما را به ثمر رساند. او یک بازیکن بزرگ و با تجربه بسیار بالا است. به او فرصت دادم و او هم دو گل را برای ما زد. او با این بازی تاریخ‌ساز شد و حالا همه در ازبکستان نام او را می‌دانند. فکر می‌کنم مردم ازبکستان از این نتیجه بسیار شادمان هستند چون ما به دور بعد راه یافته‌ایم و حالا مردم می‌توانند ببینند که ازبکستان فوتبال را به خوبی بازی می‌کند.

سرمربی ازبکستان ادامه داد: این بازی خیلی سختی بود چون این شانس وجود داشت که به جمع چهار تیم پایانی برسیم که این اتفاق برای اولین بار در فوتبال ازبکستان ‌افتاد. فکر می‌کنم که در نیمه اول بعضی از بازیکنانم ترسیده بودند. وقتی به رختکن رفتیم به آنها گفتم که در نیمه اول چه چیزهایی را کم داشتیم و سپس در مورد ۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم صحبت کردم و به آنها گفتم ما در این دقایق ابتدایی باید قدرتمندتر بازی کنیم. به آ‌نها گفتم که ما باید حمله کنیم که بازیکنان من هم خوش‌شانس بودند که دو گل را به سرعت به ثمر رساندند.

سرمربی ازبکستان در پایان گفت:‌در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌ام گفتم که ما می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم و حالا هم عقیده‌ام تغییر نکرده است. بازیکنان من حتی می‌توانند در تیم‌های اروپایی بازی کنند.

زاکرونی: بازیکنانم نشان دادند فوتبال ژاپنی چیست

آلبرتو زاکرونی سرمربی ایتالیایی تیم ملی ژاپن نیز پس از پیروزی ۳ بر ۲ مقابل قطر میزبان جام ملت‌ها عملکرد شاگردانش را ستود.

این مربی ایتالیایی پس از راهیابی تیمش به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها، بازیکنانش را به خاطر اینکه دستشان را به علامت تسلیم بالا نبردند و پس از عقب افتادن از قطر و ۱۰ نفره شدن شجاعانه جنگیدند ستایش کرد.

زاکرونی گفت: وقتی ۱۰ نفره شدیم باز هم بازی را در دست داشتیم. این یک بازگشت بزرگ برای ما بود و آمادگی روانی را به خوبی در بازیکنانم دیدم. «اینوها» با گل سومی‌که زد نشان داد فوتبال ژاپنی چیست. وقتی یک تیم ۱۰ نفره می‌شود، در حالت عادی باید به لاک دفاعی فرو رود، اما ما این کار را نکردیم. این شجاعت را داشتیم که حمله کنیم و در نهایت پیروز هم شدیم.

وی ادامه داد: انتظار داشتم که در تیم قطر به خاطر میزبان بودن تحرک ایجاد شود و اگر می‌خواستیم بر اساس توانایی‌های فیزیکی با قطر مبارزه کنیم این یک ویژگی منفی برای ما محسوب می‌شد. در تمام طول بازی آن طور که می‌خواستیم، نمی‌توانستیم بازی کنیم که این بستگی به شرایط بازی داشت. ما در خط دفاعی، پاس‌کاری‌های بیش از حدی کردیم و احتیاج داشتیم توپ را بیشتر به مهاجمان‌مان برسانیم. قطر هم خوب بازی کرد، اما گل دوم آ‌نها یک شوت واقعی نبود که ما دریافت کردیم. این چیزی است که باید روی آن کار کنیم تا بهتر شویم.

زاکرونی به دوبار گلزنی کاگاوا اشاره کرد و گفت: از عملکردی که او می‌توانست در زمین داشته باشد و کارهایی که برای تیم انجام دهد، اطلاع داشتیم. از بازی که او امروز انجام داد واقعا خوشحال هستم. او در نیمه اول بازی خودش را نکرد، اما در نیمه دوم عالی بود.