خیابانی : از من تعریف نکنید!

یادم نمی‌آید گفته باشم جشن میلاد، اما اگر گفتم عذر می‌خواهم. درباره سنگربان هم معتقدم سنگر جایی نفوذ ناپذیر است نه مثل دروازه که هر لحظه ممکن است باز شود. یکی از حاشیه‌های جام ملت‌ها برای ایرانیان گزارش‌های جواد خیابانی بود. او با گزارش‌هایش در سال‌های اخیر نوعی حساسیت به وجود آورده و کوچک‌ترین اشتباهی از سوی او با واکنش‌های شدید مواجه می‌شود. جواد خیابانی به شدت از این قضیه شاکی است.

او در مصاحبه‌ای با سایت گل در مورد جو به وجود آمده می‌گوید: «نمی‌خواهم از خاطراتتان از بازی ایران و استرالیا برایم بنویسید. من بازی‌های زیادی را گزارش کردم که آخرش را نبردیم، ولی شما مدام می‌گویید بازی ایران و استرالیا. حتی آمارتان دقیق نیست و دارید من را متهم به بی‌سوادی می‌کنید. من را می‌کوبید چون در گزارشم گفتم برای تیم ملی در خانه‌های خود کف بزنید. مگر مردمی‌ که می‌روند در سینما فیلم هندی ببینند وقتی قهرمان قصه یکی را می‌زند برایش کف نمی‌زنند؟

این که تیم ملی کشورمان است. دارد می‌برد و مردم حسابی خوشحالند. گناه می‌شود اگر به مردم بگویم شادی کنید؟ خوب است مدام در گزارش‌هایم به زمین و زمان متلک بیندازم؟ مدام از بدی‌ها بگویم و قصه‌ها را بیشتر کنم؟ این طوری می‌شوم گزارشگر محبوب؟»

خیابانی در ادامه در خصوص اصطلاحاتی که در حین گزارش‌هایش در وصف بازیکنان به کار می‌برد حرف می‌زند. وقتی به او می‌گوییم برای یک بازیکن نمی‌گویند جشن میلاد یا قضیه سنگربان، جواد می‌گوید: «یادم نمی‌آید گفته باشم جشن میلاد اما اگر گفتم عذر می‌خواهم. درباره سنگربان هم معتقدم سنگر جایی نفوذناپذیر است نه مثل دروازه که هر لحظه ممکن است باز شود برای همین وقتی مهدی توپ خوبی را گرفت گفتم مثل یک سنگربان، مثل یک سرباز فداکار...»