رییس فدراسیون فوتبال کشورمان از احتمال انتخاب سرمربی موقت ‌ایرانی برای هدایت تیم ملی خبر داد و گفت: اگر نتوانیم تا قبل از دیدار برابر روسیه سرمربی خارجی تیم ملی را انتخاب کنیم، یک سرمربی‌ایرانی را موقتا معرفی خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان که به همراه تیم ملی فوتبال در دوحه به سر می‌برد با بیان‌اینکه تمرکز فعلی تمام مسوولان فوتبال روی موفقیت‌ این تیم در جام ملت‌های آسیا است، گفت: به دلیل ‌اینکه قرارداد افشین قطبی با تیم ملی به پایان رسیده است بلافاصله پس از پایان جام ملت‌ها رایزنی برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز خواهیم کرد.

کفاشیان با رد مذاکره با گزینه‌هایی که در برخی رسانه‌ها از آنها نام برده می‌شود، گفت: ‌اینها همه گمانه‌زنی رسانه‌ها است. ما قبلا با برخی گزینه‌ها مذاکره کرده بودیم، اما در دوره اخیر هیچ مذاکره‌ای با مربیان خارجی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با ‌این حال بعد از پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بلافاصله مذاکراتمان را با گزینه‌های مدنظر فدراسیون فوتبال آغاز خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم مربی را انتخاب کنیم که برای فوتبال ‌ایران مفید باشد و بتواند راه فعلی تیم ملی را ادامه دهد و ما را به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برساند.

کفاشیان در پاسخ به ‌این پرسش که اگر نتوانید تا قبل از دیدار بهمن ماه برابر روسیه سرمربی را انتخاب کنید چه خواهید کرد، گفت: اگر تا دیدار روز ۲۰ بهمن ماه برابر روسیه نتوانیم سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم با تشخیص کمیته فنی فدراسیون فوتبال یک مربی ‌ایرانی سرمربی موقت خواهد شد و

کار تیم ملی را پیگیری می‌کند تا بتوانیم سرمربی جدید را انتخاب کنیم.