هرگز برای قهرمانی قول نمی‌دهم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه از روبه‌رو شدن با مشکلات و چالش‌ها هیچ ترس و نگرانی ندارد، گفت: با علم به وضعیت کنونی پرسپولیس اینجا آمده‌ام و می‌‌خواهم تیمی را بسازم که جنگنده باشد و از بازی‌های خوبش هواداران پرسپولیس خوشحال شوند. به گزارش ایسنا، مانوئل خوزه در نشست خبری دیروزخود با معرفی دستیارانش در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «پترو» دستیار اول من است، «فیدالو» مربی بدنساز، «اسکار» آنالیزور و «محسن عاشوری» یکی دیگر از دستیارانم در تیم فوتبال پرسپولیس خواهند بود، البته نمی‌دانم چرا عاشوری که همراه ما در تمرین بود به نشست خبری نیامده است و این واقعا برایم سوال است.

وی در ابتدای صحبت‌هایش خطاب به رسانه‌ها گفت: امیدوارم در این مدت که در ایران هستم بتوانم ارتباط خوب و حرفه‌ای با شما برقرار کنم که لازمه آن احترام دو طرفه است، من البته همیشه روابط خوبی با رسانه‌ها داشتم. سرمربی پرسپولیس گفت: حضور من در این زمان در تیم پرسپولیس خود یک چالش است، چون فرصت کمی برای کار داریم و تنها ۱۳ روز دیگر مسابقات شروع خواهد شد. بنابراین وضعیت فعلی را یکی از چالش‌های زندگی‌ام می‌دانم. البته من آمده‌ام تا تحول ایجاد کنم و آنچه که در توان داریم برای کمک به این تیم بگذاریم. وی افزود: همان طور که گفتم مهم‌ترین مشکل ما الان زمان است. من باید یک ماه تا ۴۵ روز پیش اینجا می‌بودم، اما الان ۱۵ روز قبل از شروع لیگ به پرسپولیس آمدم. بنابراین متوجه سختی کار می‌شوید، اما همه تلاشم را می‌کنم تا تیم موفقی بسازم. در این مدت کارهای سخت و پیچیده متعددی داریم و باید تیمی ساخته شود که با بازی خوبش هواداران خوشحال شوند. من به کسب موفقیت در پرسپولیس اعتقاد دارم. ما قبل از هر چیز باید به فکر بردن بازی‌هایمان باشیم و از همین ابتدا کارمان با سختی شروع می‌شود.

دیگر مربی ایرانی نمی‌خواهم

خوزه در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از محسن عاشوری مربی ایرانی دیگری به کادر فنی پرسپولیس اضافه می‌شود یا خیر؟ گفت: خیر. کادر فنی ما کامل است، ما فقط منتظر مربی دروازه‌بانان هستیم، او احمد ناجی است که در مصر ۸ سال با من کار کرده و به زودی به ایران می‌آید. خوزه درباره سوابق دیگر دستیارانش هم گفت: پدرو سه سال است که با من کار می‌کند، او بازیکن باشگاه‌های معتبری بوده و حتی در دوره‌ای شاگرد خودم بود. همچنین فیدالو که مربی بدنساز است در چهار سال گذشته در الاهلی با من بود و به همراه اسپورتینگ لیسبون هم نایب قهرمان پرتغال شده است. اسکار لیندازو هم سه‌سال است به عنوان آنالیزور و مسوول آمار با من کار می‌کند. خودش که می‌گوید دوست مارادونا است. او یک آرژانتینی است. مترجم من هم چند روزی است که با من کار می‌کند و قرار است پیش ما با فوتبال ایران آشنا شود! البته کمی با لهجه پرتغالی‌اش مشکل دارم اما از او خوشم می‌آید.

هرگز نگفتم فوتبال ایران فرسوده است

در ادامه نشست خبری خبرنگاری از سرمربی پرسپولیس پرسید، می‌گویند رابطه شما با کارلوس کی‌روش چندان خوب نیست که خوزه پاسخ داد: اجازه بدهید در این جا تنها درباره مسائلی که به پرسپولیس مربوط می‌شود صحبت کنیم و درباره تیم ملی و هر آنچه به آن مربوط است حرف نزنیم. وی درباره این موضوع که آیا در پرسپولیس قول قهرمانی می‌دهد یا خیر؟ گفت: من هیچ وقت در مصر قول قهرمانی نداده بودم، فقط قول دادم که هرآنچه در توانم هست را برای موفقیت تیم به کار گیرم. در خاورمیانه و آفریقا پیش از این کار کرده‌ام و می‌دانم که مسوولیت سنگینی دارم. کار من این است که تیم بسازم. سال اولی که در مصر بودم جام نیاوردم اما کاپ سوپرتاسای آفریقا را به دست آوردیم. این مشخص می‌کند که من سابقه خوبی در این منطقه داشته‌ام و تیم‌ها هم جوابی را که می‌خواستند، از من گرفته‌اند. وی در ادامه درباره اهمیت دربی پرسپولیس و استقلال و اینکه او در سابقه مربی‌گری‌اش همیشه در دربی‌ها موفق بوده، گفت: در خیلی از کشورها بردن بازی داربی خیلی مهم است. حتی بیشتر از قهرمان شدن در لیگ. اما برای ما هدف اصلی قهرمانی لیگ است. در کشورهایی که مربیگری کردم داربی‌های زیادی را بردم، در پرتغال مقابل بنفیکا یک دربی را ۷ بر یک بردم که تاریخی شد و در مصر هم مقابل الزمالک ۶ بر یک پیروز شدیم که آن هم در تاریخ ثبت شد. همچنین در عربستان در سه دربی که بازی کردیم، دو مساوی و یک برد کسب کردیم. امیدوارم در ایران هم این سنت تکرار شود. سرمربی پرسپولیس در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید ظاهرا شما با روزنامه آلوویو مصاحبه کرده و در زمان پیوستن کی‌روش به تیم ملی ایران گفته‌اید کی‌روش به درد همان فوتبال فرسوده ایران می‌خورد! آیا همچنان همین نظر را دارید، گفت: من چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام و من اصلا در مورد حضور کی‌روش در ایران حرفی نزده‌ام، بعضی روزنامه‌ها می‌توانند هرچیزی بنویسند؛ اما این مصاحبه واقعیت ندارد. بعضی رسانه‌ها چیزهایی را از خودشان ابداع می‌کنند!

نتوانستم با وینگادا مشورت کنم

خوزه در پاسخ به این سوال که «ظاهرا باشگاه پرسپولیس برای حضور شما در پرسپولیس با کی‌روش مشورت کرده و او نظرش منفی بوده آیا شما خودتان برای حضور در فوتبال ایران با کی‌روش مشورتی داشته‌اید» گفت: من با هیچ کس مشورت نکرده‌ام، البته سعی کردم با نلو وینگادا که قبلا اینجا بوده صحبت کنم؛ اما او در چین فعالیت می‌کند و نتوانستم ارتباطی با او برقرار کنم. بعد از آن هم با کسی صحبت نکردم. با وجود آنکه خوزه سعی می‌کرد پاسخ‌های بی‌حاشیه‌ای را به سوال‌های حاشیه‌ای برخی خبرنگاران که می‌خواستند او را مجبور به صحبت درباره کی‌روش کنند، بدهد اما خبرنگار دیگری پرسید آیا با کی‌روش مشکلی دارید که با او مشوررت نکردید که خوزه پاسخ داد: شما از کجا می‌دانید ما با هم مشکل داریم؟! من الان که اینجا هستم به این خاطر است که حداکثر کمکم را برای موفقیت پرسپولیس داشته باشم و با حل کردن مشکلات به تیم ملی ایران هم کمک کنم. من هیچ‌وقت برای تیم ملی مشکل‌ساز نبوده‌ام. تیم ملی نماد و جلوه ملی بزرگی از فوتبال یک کشور است، بنابراین هیچ وقت به خودم اجازه ندادم سدی در برابر برنامه‌های تیم ملی باشم..